Jak wybrać grę komputerową dla dziecka? strona 1 z 2

Komputery na stałe zagościły w naszych domach, a gry komputerowe coraz częściej stanowią główną rozrywkę dzieci i młodzieży. Dorośli niestety nie nadążają za tempem tych zmian i stając przed problemem „jaką grę kupić dziecku”, rozkładają tylko bezradnie ręce. Ten poradnik z pewnością da Państwu kilka ważnych wskazówek.
Jak wybrać grę komputerową dla dziecka?
1
Dobry kontakt z dzieckiem to podstawa. Dzięki niemu lepiej poznasz gust dziecka, co lubi, co mu sprawia radość, w jakich „klimatach” najlepiej się czuje. Jedno dziecko uwielbia smoki i rycerzy w lśniących zbrojach, inne szybkie wyścigówki, a jeszcze inne sport. Branża gier komputerowych jest w dzisiejszych czasach na tyle rozwinięta, że potrafi zapewnić rozrywkę wysokiej jakości w praktycznie dowolnej tematyce i dla każdego przedziału wiekowego odbiorcy.
2
Porozmawiaj czasem z dzieckiem o grach komputerowych, nawet jeśli ich nie lubisz. Dowiesz się więcej niż gdybyś samodzielnie miał wertować Internet w poszukiwaniu wartościowych produktów. Dla lepszej orientacji w ulubionych grach dziecka, radzę spisać tytuły gier, które sprawiają mu najwięcej radości i poszukać w Internecie ich recenzji. Na wielu portalach obok recenzji samej gry znajdą się także informacje o podobnych grach – często nawet lepszych, niż te, w które teraz dziecko gra.
3
Gdy już upatrzysz sobie kilka tytułów, które mogłyby zainteresować Twoje dziecko koniecznie poszukaj w sieci jak najwięcej recenzji na ich temat, najlepiej w portalach branżowych o wysokiej renomie. W dokładnym opisie gry znajdziesz wiele informacji, których nie ma na pudełku gry. Dzięki mnogości opinii w Internecie, lepiej poświęcić pół godziny na przejrzenie różnych recenzji niż kupić zły produkt przez 5 minut zachwalany przez niezorientowanego sprzedawcę w sklepie.
Udostępnij na FB
4
Istnieje specjalny system klasyfikujący gry pod kątem elementów nieodpowiednich dla dzieci. Składa się z dwóch elementów. Pierwszym jest oznaczenie jakie te elementy są – np. czy w grze jest przemoc, narkotyki, wulgarne słownictwo itp. Drugim jest system PEGI zawierający sugestię dla jakiego przedziału wiekowego produkt jest odpowiedni. Należy jednak pamiętać, że system PEGI oznacza jedynie SUGESTIĘ dobraną według sztywnych reguł. Dobra i rozwijająca wiedzę historyczną gra strategiczna może mieć w tym systemie oznaczenie 18+ (od 18 lat) tylko dlatego, że prowadzimy w niej wojny, w której giną żołnierze. Nierzadko widywałem sytuacje w sklepach, gdy rodzice odmawiali kupna dobrej gry komputerowej dziecku, tylko dlatego, że było na niej oznaczenie 18+, a wybierali dużo gorszą grę, bo jej ocena była „tylko” 16+.
5
Nie bójmy się gier komputerowych. One naprawdę rozwijają. Często prezentują poziom rozrywki zbliżony do kina i filmów w TV, z tą różnicą, że gracz (dziecko) nie jest tylko biernym obserwatorem akcji na ekranie, ale także uczestnikiem, który musi działać, podejmować decyzje, ryzykować, myśleć.
6
Ale też pamiętajmy, że gry mogą być niebezpieczne. Nie tylko ze względu na swoją treść, która jest skierowana do dojrzalszego odbiorcy. Mogą być niebezpieczne także dlatego, iż są tak robione, aby być wciągające i jak najdłużej przykuwać graczy do monitorów. Kontrolujmy czas spędzany przez dziecko przy komputerze! Czytanie książek przez 8 godzin bez przerwy też nie jest zdrowe.
Przeczytaj teraz: Darmowe gry wielkanocne
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub