Jaki jest termin ważności kosmetyków? strona 1 z 2

Przydatność kosmetyków do użycia, jest bardzo istotnym tematem. Niestety rzadko kto zdaje sobie sprawę z tego jak długo można używać poszczególnych produktów i przekraczamy terminy ich przydatności. Warto tu zaznaczyć, że data drukowana na opakowaniu, nie ma wiele wspólnego z faktycznym okresem przydatności kosmetyku do użycia, przestaje ona obowiązywać w momencie otwarcia buteleczki lub słoiczka i od tej chwili zaczynamy liczyć faktyczny czas.
1
Najwygodniejsze są kosmetyki, zawierające na opakowaniu informację przez ile czasu od otwarcia, można używać danej substancji np. 6M oznacza, że jest to 6 miesięcy.
2
Jeśli nie będziemy stosować się do zalecanego terminy, możemy się liczyć z wystąpieniem wysypki, uczulenia lub podrażnień.
3
Szminki i pomadki – należy przechowywać maksymalnie przez dwa lata, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania kosmetyku. Szminki i pomadki należy chronić przed nadmiarem światła i zbyt wysoką temperaturą. Jeśli jednak zauważymy, że szminka jeszcze przed upływem tego terminu stała się zbyt miękka lub zaczęły powstawać na niej grudki, oznacza to, że należy kosmetyk już wyrzucić.
4
Kremy i balsamy, używamy przez 6 miesięcy od czasu otwarcia. Najdłużej można używać kosmetyki zaopatrzone w aplikator, który minimalizuje dostęp bakterii i powietrza do środka. Dobrze byłoby też krem nabierać szpatułką, a nie palcem. Jeśli zauważymy, że krem zmienił zapach lub konsystencję, należy się go pozbyć.
Udostępnij na FB
5
Maskara do rzęs – jej termin przydatności waha się w granicach 3-8 miesięcy. Trudno go przedłużyć, ponieważ, podczas używania do wnętrza buteleczki dostaje się powietrze, co powoduje zasuszenie tuszu i jego kruszenie.
6
Fluidy, są bardzo krótkotrwałe, zwłaszcza te w słoiczkach, które nabiera się palcami. Przydatność fluidów określa się na 3, maksymalnie 6 miesięcy. Oznaką zepsucia kosmetyku jest rozwarstwianie się, zmian koloru, konsystencji i zapachu.
7
Puder sypki, róż itp. Są kosmetykami bardzo trwałymi i można uch używać aż do 12 miesięcy, jeśli tylko chronimy do przed wilgocią.
8
Kosmetyki do włosów, zużywają się dość szybko ze względu na codzienne stosowanie. W razie innej sytuacji, warto wiedzieć, ze szampony itp. Można przechowywać maksymalnie dwa lata.
9
Lakier od paznokci – można przechowywać do pół roku, jeśli wcześniej nie zasycha i nie zaczyna się „ciągnąć”. Gdy zacznie się psuć, nie powinno się próbować go odratowywać za pomocą zmywacza do paznokci, tylko wyrzucić i kupić sobie nowy.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub