Jak usunąć kamień z zębów?

Klejący film, który osiada na Twoich zębach nazywany jest osadem zębowym. Osad, który pozostaje na zębach i twardnieje zamienia się w kamień nazębny. W oparciu o badania, okazuje się, że osad może się utwardzić w 50% już w ciągu dwóch dni i stać się twardym jak skała po około 12 dniach. Kiedy taki stwardniały kamień się utrwali się już na Twoich zębach, będziesz potrzebować profesjonalnego czyszczenia w gabinecie dentystycznym, aby go usunąć. Możesz jednak zapobiec tworzeniu się kamienia nazębnego, albo przynajmniej zminimalizować jego powstawanie, przestrzegając dobrej higieny jamy ustnej i pomagając sobie w tym domowymi sposobami.
Jak usunąć kamień z zębów?
1
Wybierz taką szczoteczkę, która dobrze i wygodnie dopasuje się do Twojej jamy ustnej. Najlepiej będzie, jeśli będziesz szukać szczoteczki miękkiej z zaokrąglonym włosiem. Dentyści zgodnie twierdzą, że taki typ szczoteczki jest delikatny dla szkliwa zębów, a przy tym również skuteczny w usuwaniu z zębów osadu.
2
Nałóż na szczoteczkę niewielką ilość pasty do zębów, kontrolującej powstawanie kamienia nazębnego. Upewnij się, że pasta, którą wybrałeś ma atest Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
3
Szczotkuj swoje zęby dokładnie, za pomocą delikatnych, okrągłych ruchów. Zwróć szczególną uwagę na dolne zęby znajdujące się w tylnej części jamy ustnej, ponieważ to właśnie na nich najbardziej lubi się tworzyć kamień nazębny. Szczotkuj zęby przez co najmniej dwa razy dziennie po 4 minuty.
4
Po szczotkowaniu zębów używaj nici dentystycznej. Czyść nitką powierzchnię pomiędzy każdym zębem i dookoła niego, po to aby usunąć osad i jakiekolwiek pozostałe cząstki jedzenia.
5
Po wszystkich poprzednich zabiegach przepłucz usta specjalnym płynem do płukania jamy ustnej.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Fisia - 2016-04-11
Bardzo dobra metoda i lepsza od nici dentystycznej jest specjalna szczoteczka do czyszczenia miedzyzebia, ktora mozna kupic w aptece lub w Rossmannie z zapasem owych szczoteczek bo sa dwa rodzaje z czerwona glowka do waskich szczelin i granatowa do szerszych. Polecam.
MichałWikarek - 2016-02-26
najlepiej skorzystać z porady osób które się na tym znają lub pracują jako stomatolodzy, warto zawitać do http://www.astra-dent.pl/ i dowiedzieć się więcej na ten temat.
Niewielu ludzi wie, że fluor tak naprawdę jest trucizną - 2015-01-26
fluor
qwerty - 2015-01-26
Niewielu ludzi wie, że fluor tak naprawdę jest trucizną
Paula - 2014-11-20
Ruchy okrężne przeznaczone są dla dzieci posiadających zęby mleczne, a tak w zasadzie takie szczotkowanie stosuje się przy fluoryzacji u maluchów. Ruchy okrężne są niedokładne, nie doczyszczą strefy przy dziąsłach, a dodatkowo mogą je odsłaniać i prowadzić do odsłaniania szyjek= nadwrażliwość zębów. Najbardziej wskazana metoda to "Metoda roll" = metoda wymiatania, o której wspomniał laron. Włosie szczotki zawsze z dziąsła na ząb, dzięki temu masujemy dziąsło (nie boimy się tego), zsuwamy je na koronę zęba. Wystarczy 5 takich ruchów na daną partię zębów, aby dobrze je wyszczotkować, bez odliczania minut. Kamień szczególnie lubi osadzać się w tylnym odcinku przednich zębów 3-3 (od kła do kła) dolnych (żuchwa). Szczoteczka powinna być średniej twardości, zaś szczotki miękkiej i ultra miękkiej twardości przeznaczone są dla osób z problemami przyzębia (dział periodontologii). Najlepszym sposobem na doczyszcznie miejsc trudno dostępnych jest irygator. Woda pod ciśnieniem usunie te resztki pokarmów, których nawet nić nie mogła. Co do pasty, ma ona drugorzędne znaczenie, najważniejsza jest metoda szczotkowania, dzięki prawidłowym ruchom szczotki można usunąć osady, bez użycia pasty. Osoby cierpiące na nadwrażliwość nie powinny stosować past wybielających- to zwiększa ich problem, tak samo jak spożywanie kwaśnych owoców i soków.
Pamela - 2014-02-20
A na co zwracać uwagę przy wyborze pasty dla dzieci?
Justyna - 2014-02-20
tzn ile ma być tego fluoru?
Agata - 2014-02-19
W codziennej pielęgnacji warto zwrócić uwagę na pastę do zębów, a szczególnie na zawartość fluoru.
nowy - 2013-04-18
Thumb - jesli sam sie nigdy nie pomyliles to chyle czola. Pomoz ludziom tworzacym ten portal i sam napisz artykol lub jesli znajdziesz niejasnosc sprawdz w innych zrodlach jak jest na prawde i powiadom autora artykolu. To proste, jestem przekonany o Twoich dobrych checiach :)
laron - 2013-02-26
Dokładnie thumb. Poza tym nie myje się zębów ruchami okrężnymi tylko ustawia się szczoteczkę pod kątem ostrym 45 stopni i (pod włos) wymiata resztki pokarmu.Na powierzchinach żujących ruchy posuwisto zwrotne i tyle. Ruchy okrężne wpychają pod dziąsła cały syf. Oczywiście nitkujemy przed myciem zębów co by kawałki jedzenia nie walały się po ustach w czasie mycia.
thumb - 2012-07-30
W artykule o prawidłowym nitkowaniu napisaliście żeby po nitkowaniu wymyć zęby. W tym artykule każenie nitkować po myciu zębów. Zdecydujcie się na coś.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub