Jak przyrządzić pizzę jak z Pizza Hut? strona 1 z 2

Chyba najpopularniejsza restauracja oferująca pizze, zawdzięcza swój sukces bardzo dobrym spodom pizzy. Niezależnie od tego czy preferujemy ciasto puszyste, czy chrupiące właśnie tam znajdujemy to, co przypada nam do gustu. Możemy teraz przygotować takie ciasto w domu, poniżej znajdują się przepisy:
Jak przyrządzić pizzę jak z Pizza Hut?
1
Na ciasto chrupiące będą potrzebne:

Podane proporcje starczają na dwie porcje pizzy.
- 400 g mąki
- 40 g drożdży
- 7 łyżek oliwy z oliwek
- woda
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki cukru
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia, tymianek i oregano
2
Na początek rozrabiamy drożdże w niewielkiej ilości wody (ok. 3 łyżek) i dodajemy do nich cukier oraz sól i 3 łyżki mąki. Wszystko dokładnie mieszamy, aż powstanie nam cisto, które należy uformować w wałek i odłożyć w ciepłe miejsce na ok. pół godziny.
Później do dużej miski wsypujemy resztę mąki i proszek do pieczenia, dodajemy szczyptę soli, pieprzu i ziół. Do suchych składników dodajemy oliwę z oliwek i ćwierć szklanki wody i dokładnie mieszamy łyżką. Dodajemy do ciasta wcześniej przygotowany wałek i wszystko razem łączymy zagniatając na jednolitą masę.
Dzielimy cisto na dwie porcje, formujemy z nich kule i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.
Po tym czasie rozwałkowujemy kul na placki o grubości ok. 3 mm, okładamy je dodatkami i pieczemy w 180 stopniach przez ok. 20 min.
Udostępnij na FB
3
Na ciasto puszyste potrzebujemy:

Podane proporcje starczają na jedną porcję pizzy.
- 400 g mąki
- 30 g drożdży
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 2/3 szklanki mleka wymieszanego z wodą (pół na pół)
- pół łyżeczki soli, szczypta pieprzu, bazylii, oregano i tymianku
4
Do dużej miski dodajemy kolejno: mąkę, sól, rozdrobnione drożdże, oliwę z oliwek, trochę mieszanki mleka i wody. Zaczynamy zagniatać ciasto stopniowo dolewając mleka wodą. Ciasto powinno wyrabiać się przez ok. 10 minut, to prawdziwy trening dla mięśni. Następnie kulę odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce, aby wyrosła. Po tym czasie rozwałkowujemy kulę na placek grubości ok. 5-6 mm i nakłuwamy go widelcem. Nakładamy na pizzę wszystkie dodatki i pieczemy 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
5
Niestety nigdy nie osiągniemy w domu identycznego efektu jak w restauracji, ponieważ nasze domowe piekarniki do pięt nie dorastają prawdziwym piecom w lokalach. Jednak pizza przygotowana własnoręcznie sprawia nam dużo radości i zawsze smakuje rewelacyjnie, dlatego warto się troszkę pomęczyć.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

MagdaBorowicz - 2012-11-26
Spoko przepis, ale ja wolę nieco grubsze ciasto. Takie, jak np. mają w Dominium. Po prostu, jak już jem pizzę, to chcę sobie zdrowo pojeść :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub