Jak zrobić wiklinę z papieru? strona 1 z 2

Wiklinowe koszyki, osłonki na doniczki i większe kosze na szpargały, zawsze wyglądają efektownie i ciekawie. Jeśli lubimy takie ozdoby, możemy oczywiście okupić się w sklepie, jednak jeśli mamy chwilę wolnego czasu i chęci, mamy możliwość wyplecenia koszyka własnoręcznie, bez szukania prawdziwej wikliny, a przy okazji czyszcząc dom ze stosów starych gazet. Gazetowa wiklina wbrew pozorom jest dość wytrzymała i z powodzeniem może zastąpić naturalną. Dodatkowo, dobrze wypleciona i odpowiednio pomalowana jest trudna do odróżnienia od tej prawdziwej.
Jak zrobić wiklinę z papieru?
1
Potrzebne będą mam jedynie stare gazety, klej w sztyfcie (ale nie taki najtańszy, powinien potrafić skleić kartki), patyczek od szaszłyka i nożyczki.
2
Gazetę tniemy nożyczkami wzdłuż na szerokie paski, powinny mieć ok. 6-7 cm grubości. Teraz należy zwinąć paski w cieniutkie rurki. Przyda nam się do tego właśnie patyk do szaszłyka. Pamiętamy aby paski zwijać od rogu i nieco po przekątnej, dzięki temu nasze rurki będą dłuższe i mocne. Zwijamy pasek tak długo, póki się nie skończy, wtedy delikatnie wyciągamy patyczek z rurki, a końcowy róg paska sklejamy.
Gotowa rurka powinna być cienka i zwarta, a jeden z jej końców powinien być cieńszy od drugiego, jest to normalne i ważne ponieważ przyda nam się to później.
3
Gdy uda nam się zwinąć już ok. 200 rurek, możemy zabrać się do wyplatania koszyczka. Najłatwiej robić to mając za wzór doniczkę do kwiatów. Wyplatanie rozpoczynamy od denka, które powinno być nieco większe od dna doniczki będącej naszym wzorem. Gdy kończy nam się jedna słomka, bierzemy kolejną, smarujemy klejem cieńszy koniec i wkładamy go w grubszy, dzięki temu solidnie połączymy rurki.
Udostępnij na FB
4
Gdy uznamy, że denko jest skończone, najlepiej ułożyć je na doniczce odwróconej do góry dnem. Zaginamy wszystkie słomki w dół i oplatamy dookoła doniczki. Gdy nasz koszyczek osiągnie już pożądaną wysokość, zdejmujemy go z doniczki i wykańczamy. Na dobrą sprawę koszyczek jest gotowy.
5
Jeśli chcemy, aby nasz koszyk jak najbardziej przypominał naturalną wiklinę, należy przyodziać rękawiczki ochronne i pomalować go kilkoma warstwami bejcy do drewna w dowolnym kolorze. Żeby ostatecznie zabezpieczyć wyrób, na koniec pokryjmy go dwoma warstwami bezbarwnego lakieru, tutaj bardziej naturalny efekt da lakier bezbarwny.
Gdy wszystko dobrze wyschnie, otrzymamy świetny pojemnik, np. na kosmetyki i tym podobne.
  • Komentarze Tipy.pl (7)

eeek - 2016-01-27
hah. robimy denko. a może opis jak to robić?
Betta - 2015-08-24
Czekam z niecierpliwością na jakieś dodatkowe zdjęcia lub filmik, na razie z samego opisu boje się zaczynać, ale efekt jak najbardziej zachwycający :)
owsian - 2015-03-31
Nawkur**ać się tylko idzie przy tym..
NickAneta - 2015-01-13
Tak dobrze się zapowiadało... Ale oprócz zrobienia rurek z gazet niczego nowego się tu nie nauczyłam:(
g - 2014-03-10
ja za bardzo nie wiem jak wyplatać z tych rurek koszyk, moe więcej opisu/zdjęć/ filmik by pomógł? :)
ewelakkkk - 2013-09-24
czy rurki musza byc identycznej dlugosci?
pasztet - 2013-03-16
to jest na prawde proste tylko napoczątku trochę żle idzie z rurkami ale to i tak jest mały minusik obok efektu
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub