Jak zrobić gyros z kurczaka?

Gyros jest potrawą grecką i może być przygotowany nie tylko z kurczaka, ale również z wołowiny czy baraniny. Tradycyjnie mięso jest pieczone na rożnie, ale oczywiście może być też usmażone na patelni.
Jak zrobić gyros z kurczaka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Około 1 kg piersi z kurczaka bez kości, 1-2 cebule, Około 1 szklanki oliwy z oliwek, Sól do smaku., ----Zioła----, 1 łyżka Oregano, 1 łyżka czarnego pieprzu, 1 łyżka zmielonych nasion kolendry, 1 łyżka zmielonego kminku, 1 łyżka majeranku, 0.5 łyżki chili.
1

Przygotuj składniki: wszystkie zioła wymieszaj w jednej miseczce. Piersi kurczaka umyj w zimnej wodzie.

Składniki na gyrosa
2

Mięso z kurczaka pokrój w paseczki.

Pokrojony kurczak
3

Obierz cebule i pokrój je w półksiężyce.

Pokrojona cebula
4

Wszystkie składniki (mięso, zioła i cebule) włóż do dużej miski.

Cebula z przyprawami i mięsem w misce
5

Zalej oliwą z oliwek.

Dodawanie oliwy do składników na gyrosa
6

Wszystko dokładnie wymieszaj, zawiń miskę przeźroczystą folią kuchenną i włóż do lodówki. Pozostaw, aż mięso się dobrze zamarynuje czyli przez około 12 godzin.

Mięso na gyrosa w marynacie
7

Po 12 godzinach marynowania wyciągnij miskę z lodówki. Dużą patelnię postaw na ogniu i rozgrzej do wysokiej temperatury. Całą zawartość miski wrzuć na rozgrzaną patelnię.

Smażenie mięsa na gyros
8

Kurczaka z przyprawami i cebulą smaż, aż będą gotowe czyli przez około 15 minut. Mieszaj od czasu do czasu i pod koniec smażenia dopraw solą do smaku.

Gyros z kurczaka
9

Podawaj z dodatkami które lubisz. Tradycyjnie powinno się gyros podawać w bułce picie z kilkoma plastrami pomidora i sałatą oraz z sosem tzatziki, jeśli jednak wolisz możesz z ryżem lub innymi dodatkami. Smacznego!

Gyros z kurczaka z ryżem
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub