Jak postępować w przypadku oparzenia?

Oparzenia przytrafiają się zarówno dzieciom jak i dorosłym. Źródłem nieszczęścia może być każdy gorący płyn jak woda, zupa, mleko jak też gorące przedmioty jak żelazko, palnik elektryczny itp. Przeczytaj i dowiedz się jak postępować w przypadku oparzeń termicznych. Oparzenia skóry - pierwsza pomoc.
Jak postępować w przypadku oparzenia?
1
Jak najszybciej należy ochłodzić oparzone miejsce. Najlepiej schładzać pod bieżącą zimną wodą lub ewentualnie przykładać kostki lodu ale zawinięte w ściereczkę.
2
W trakcie chłodzenia należy usunąć z oparzenia ubranie poprzez rozcięcie. Jeśli oparzenie jest na ręce, palcach wówczas należy zdjąć również wszystkie ozdoby (pierścionki, bransoletki).
3
Oparzenie należy schładzać przez około 15 min. Dzięki schładzaniu ciepło nie przedostanie się do głębiej położonych tkanek co mogłoby zwiększyć uraz.
4
Po schłodzeniu ranę oparzeniową możemy osłonić opatrunkiem jałowym lub schładzającym hydrożelowym. Jednak nie zaklejać go plastrem ani mocno nie bandażować. Oparzenie szybciej się zagoi na świeżym powietrzu.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Nie wolno odrywać przyklejonej do rany odzieży,
  • Nie wolno przekłuwać pęcherzy,
  • Nie wolno dotykać oparzenia,
  • Nie wolno smarować oparzonej skóry maściami, kremami, masłem ani innymi tłuszczami, piankami, śmietaną ani białkiem jaja kurzego.
  • Nie wolno polewać w celu odkażenia żadnym alkoholem (wódka, spirytus, środki odkażające)!
  • Nie wolno przy oparzeniach wewnętrznych i rozległych oparzeniach zewnętrznych podawać jedzenia i picia,
  • Nie wolno pozostawić poszkodowanego bez opieki.
Wskazówki
  • Jeśli poparzeniu uległo dziecko lub człowiek starszy koniecznie udaj się na pogotowie.
  • Szybka pomoc lekarska jest również potrzebna jeśli poparzenie jest rozległe jak również gdy obejmuje twarz lub krocze.
  • Na pogotowie musisz się udać również w przypadku gdy ubranie przykleiło się do rany.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Leszek - 2017-03-06
Autor pisze nieprawdę co do spirytusu! Należy jak najszybciej polać spirytusem w celu szybkiego schłodzenia rany! Spirytus parując odbiera bardzo szybko temperaturę, przez co nie dochodzi do głębokiego poparzenia. Warunek jaki trzeba spełnić to należy użyć go natychmiast po oparzeniu i nie może być rany lub uszkodzonego naskórku!
kurnkiko21 - 2011-10-25
ale beka coo?
Magda333 - 2009-08-13
Miejsca poparzone od piekarnika, żelazka czy gorącej herbaty smaruje zawsze kremem łagodzącym, takim jak Radiosun. Łagodzi to pieczenie i pomaga skórze wrócić do normy. W sumie ten krem stosuję też przy poparzeniach od słońca i też bardzo dobrze się sprawdza.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub