Jak pielęgnować zniszczone dłonie?

Praca w gospodarstwie domowym naraża nasze ręce na wiele szkodliwych czynników. Środki piorące, czyszczące a nawet mydło, którym myjemy ręce odciągają ze skóry zabezpieczający ją tłuszcz. Starajmy się poświęcić naszym spracowanym dłoniom trochę troski i czasu, a nie będziemy ich musiały wstydliwie ukrywać przed ludzkimi spojrzeniami.
Jak pielęgnować zniszczone dłonie?
1
Myj ręce dobrym mydłem toaletowym i ciepłą wodą. Półki w sklepach kuszą nas obecnie szerokim wyborem różnych kolorowych mydełek. Najlepsze są jednak mydła niebarwione sztucznymi barwnikami, a więc te w naturalnych jasnych kolorach. Warto zwrócić uwagę na te mydła, które zawierają mleko lub jogurt - nie wysuszają skóry tak bardzo jak inne. Unikaj mydeł antybakteryjnych. Antybakteryjne mydła i tak nie zabiją wszystkich bakterii a bardzo mocno wysuszą ci skórę.
2
Po umyciu dokładnie wytrzyj ręce w ręcznik. Możesz przy tym delikatnie odsuwać skórki, dzięki temu twoje dłonie zawsze będą zadbane.
3
Po umyciu i dokładnym wytarciu rąk wetrzyj krem, najlepiej z sylikonem, który ochroni ręce prze kolejnymi środkami chemicznymi, których będziesz używać.
4
Raz w tygodniu nałóż na ręce więcej kremu niż zwykle i załóż foliowe rękawiczki lub zwykłe woreczki. Możesz z nimi oglądać telewizję, a twoje dłonie odżyją.
5
Przy bardzo zniszczonych dłoniach i łamliwych paznokciach wskazane są kąpiele w ciepłej oliwie z oliwek. Możesz też od czasu do czasu wetrzeć w ręce trochę soku z cytryny lub kiszonej kapusty, zawierają witaminę C, odżywiają i poprawiają koloryt skóry.
6
Jeżeli żadne domowe sposoby nie pomagają wybierz się do kosmetyczki na zabieg parafinowy, tylko pamiętaj wolno go stosować raz w miesiącu, bo częściej przynosi efekt odwrotny do pożądanego.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (7)

yyy - 2016-06-29
Strasznie łamią mi się paznokcie i w usmie.Czy czerwone plamki na dłoniach mogą być od plynu do naczyn? Moja kolezanka stwierdziła, ze powinna pojsc do deramotologa ale może można cos zrobic by tego unikanc?
Patrzcja - 2016-06-15
Zabiegi parafinowe nie przynoszą odwrotnego skutku przy czystym stosowaniu trzeba wykonać serie zabiegów żeby przyniosły efekt kto to pisał w ogóle???:/
Ja - 2016-04-29
Nie mówi się SYLIKON tylko SILIKON i jest on pochodną ropy naftowej, gromadzi się w organizmie, który nie jest w stanie go wydalić...
folka - 2010-07-12
Do kremu do rąk można dodać witaminę E (można kupić w kapsułkach w aptece)
maggie - 2010-06-26
polecam masło shea. wystarczy podgrzać, wmasować w dłonie i założyć rękawiczki. więcej o pielęgnacji dłoni można poczytać tu http://mellea.pl/articles/domowa-pielegnacja-dloni
pyza - 2010-02-07
ja polecam olej rycynowy. Wcieram w paznokcie i dlonie, pomaga
talula - 2010-01-12
Dla mnie podstawa to dobry krem. Mój faworyt to krem Flosleku nawilżająco kojący z lilią wodną. Dodatkowo czasem na noc smaruję sobie dłonie olejkiem rycynowym i zakładam cienkie bawełniane rękawiczki.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub