Jak wyleczyć rwę kulszową? strona 1 z 5

Nerw kulszowy jest najgrubszym i najdłuższym nerwem obwodowym ludzkiego układu nerwowego. Rozpoczyna swój bieg na wysokości piątego kręgu lędźwiowego, ciągnie się po obu stronach kręgosłupa, poprzez biodra i nogi aż do podeszwy stóp. Ból, który towarzyszy tej chorobie jest bardzo uporczywy i utrudnia wszelkie codziennie czynności. Jeśli nie wiesz jak leczyć rwę kulszową- ten artykuł jest dla Ciebie!
Jak wyleczyć rwę kulszową?
Udostępnij na FB
1
rwa kulszowa - krok 1
Przyczyny rwy kulszowej

Najczęstszą przyczyną choroby jest wypadnięcie jądra galaretowatego krążka międzykręgowego w okolicy lędźwiowej kręgosłupa. Krążek międzykręgowy zaczyna uciskać na nerw wywołując dotkliwy ból. Istnieją też inne przyczyny rwy kulszowej np. choroby kręgosłupa (nowotwory korzonków nerwowych czy procesy zwyrodnieniowe kręgosłupa). Inne możliwe przyczyny rwy kulszowej to: urazy miednicy i stawu biodrowego, krwiaki, zwichnięcie stawu biodrowego, napromieniowanie, choroby zwyrodnieniowe stawu biodrowego, uszkodzenia łąkotki oraz cukrzyca.
2
rwa kulszowa - krok 2
Objawy oraz przebieg rwy kulszowej

Objawem rwy kulszowej jest początkowo ból w krzyżu, który wraz z postępem choroby jest odczuwany z tyłu uda, w dole kolanowym, łydce i może promieniować w dół aż do samej stopy. Dłużej trwający ból może wywołać przykurcz mięśni z usztywnieniem kręgosłupa (tzw. postrzał).
Wyróżnia się różne ośrodki bólu, w zależności od tego, na jakiej wysokości kręgosłupa doszło do podrażnienia korzonków nerwowych. Podrażnienie korzonków nerwowych na wysokości czwartego kręgu lędźwiowego wywołuje ból z boku uda, promieniujący na nogę aż po kostkę przyśrodkową. Pacjent ma problemy z wyprostowaniem nogi. Przy piątym kręgu krzyżowym powstaje ból wychodzący od zewnętrznej strony stawu kolanowego sięgający środkowych palców stopy. Pacjent nie może stanąć na pięcie. Przy pierwszym kręgu lędźwiowym ból promieniuje od miednicy poprzez łydkę aż po mały palec u stopy. Chory nie może stanąć na palcach.

Jeśli wypadnięcie jądra galaretowatego spowoduje uszkodzenie rdzenia kręgowego między czwartym, a piątym kręgiem lędźwiowym, wówczas powstaje ból promieniujący od miednicy w dół na całą długość nogi. Może wtedy dojść do paraliżu nogi, funkcji pęcherza moczowego oraz odbytnicy.
3
rwa kulszowa - krok 3
Leczenie rwy kulszowej

Osoba cierpiąca z powodu rwy kulszowej powinna zostać w łóżku leżąc na płaskiej powierzchni ze zgiętymi pod kątem prostym stawami kolanowymi i biodrowymi. Ulgę przynosi leczenie borowinowe i leczenie ciepłem (np. przykładanie termoforu). Chory powinien przyjmować leki znieczulające i rozluźniające mięśnie. W leczeniu stosuje się również masaże i specjalne ćwiczenia ruchowe.
4
rwa kulszowa - krok 4
Jak zapobiegać rwie kulszowej?

- Ubierać się ciepło, odpowiednio do warunków pogodowych.
- Spać na zdrowych dla kręgosłupa materacach oraz uprawiać gimnastykę.
- Nie wykonywać nagłych, niekontrolowanych ruchów.
- Nie dźwigać ciężarów.
  • Komentarze Tipy.pl (14)

belinda - 2016-04-13
Ja sobie przylepiłam plaster pyralginy jak miałam jakiś czas temu atak rwy kulszowej. Bardzo to było bolesne, ale plaster sprawdził się idealnie i ból odpuścił
Rychu - 2015-11-30
Najlepsze sa opaski rozgrzewajace w kazdej aptece przylepiasz na plecy i usmierza bol gdyz potrzebna jest temperatura bo cieplo uspakaja bol !!
chory - 2015-07-21
Tyllko i wyłącznie kriokomora pomaga ale tylko na 6 miechów
ma - 2015-07-21
poddaj sie zabiegowi operacyjnemu który trwa godzinę i po zabiegu jak reką odjoł bul ustępuje ja to zrobiłem i mam spokuj do śmierci a to nic nie boli i kosztuje
Micha - 2015-07-21
Nie wiem, ludzie chyba czę sto mylą chorobę Bechterewa z rwą kulszową.
Rwać rwę - 2015-07-21
Ja łykam Dicloduo, ew. Sirdalud 6mg. Właśnie mnie łapie czwarty raz w przeciągu roku.
anna - 2015-07-21
Rwa dopadła mnie we Francji Lekarz przepisał mi całą kurację opartą na :Doliprane 500 rozpuszczalny rano i wieczorem, BiProphenid 150 ale juz nie pamiętam jak często, dalej Gabapentine chyba tez dwa razy i coś przeciwbólowego z pochodną morfiny ale chyba tylko raz go wzięłam Po dwu miesiącach strasznego zmagania się z bólem poszłam do lekarza, trzymając się ściany a łzy z bólu spływały mi po policzkach Już po pierwszym dniu tej kuracji ból minął i czułam się świetnie (wpływ Gabapentyny) Aha, i lekarz zalecił mi ruch Tylko jeden dzień leżałam. Gabapentyna - cudowny lek na rwe, razem z BiProfenidem i paracetamolem
Pozdrawiam
nsk - 2015-07-21
Czytam to i powiem szczerze że większych bzdur na temat "rwy kulszowej" nie czytałem nigdy. Autor tych wypocin nie ma zielonego pojęcia odnośnie schorzeń typu derangement. Przy bólach kręgosłupa tylko i wyłącznie ćw. metodą McKenzie najszybsze i najskuteczniejsze leczenie tych dolegliwości. Co ważne przy tej metodzie nie zajmujemy się tylko objawami ale przede wszystkim leczymy segment gdzie jest źródło bólu.
snejk - 2015-07-21
Można wyleczyć w ciagu jednego wieczoru .... sprawdziłem na własnej żonie,właśnie niedawno ją złapało ------- informacje dostałem od starszej babci na wsi .... bierze sie owies do garka,podgrzewa mieszając aby sie nie przypalił i gdy jest już bardzo ciepły wsypuje do jakiegoś woreczka płuciennego i podkłada w bolące miejsce leżąc w łóżku . Przeprowadziłem żonie dwa takie zabiegi wieczorem i rano brykała jak sarenka .....
kow - 2015-07-21
ale bzdetny artykuł. leczenie rwy kulszowej przez leżenie??? ciekawe ilu jest wyleczonych tą metodą. a środki bólowe to i owszem pomogą ale w rozwaleniu żołądka. jak się na profesjonalną rehabilitację nie pójdzie i potem samemu ćwiczeniami nie dba to samo nie przejdzie. joga bez tej całej swojej otoczki duchowej a w czystej formie ćwiczeniowej jak najbardziej wskazana.
Nerw - 2015-07-21
Tramal jest o kant du py rozczaś mi po 3 w zastrzykach w ciągu doby (tramal retard) tylko zwiększył się ból
teeper - 2015-01-21
na RWE leżeć i tyle... Dobry przeciwbólowo jest tramal, tylko nie przesadzac!
she - 2012-10-17
"jądro galaretowate"??? skąd taką nazwę wzięliście???
IGOR - 2011-11-26
Najlepszy IBUPROM
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub