Jak sprawić by ogród był kolorowy od wiosny do jesieni?

Pora kwitnienia jest bardzo istotną różnicą między różnymi gatunkami i odmianami roślin ozdobnych. Niektóre rośliny kwitną od razu, kiedy tylko nastąpią pierwsze cieplejsze dni, a inne kwitnąć będą aż do pierwszych mrozów. Aby twój ogród był kolorowy od wczesnej wiosny do późnej jesieni musisz wcześniej zaplanować, co chcesz posiać i zasadzić. Poniżej znajdziesz praktyczne porady.
Rzeczy, których potrzebujesz:
cebulki kwiatów, sadzonki kwiatów
1
Wczesną wiosną najlepiej sprawdzają się rośliny dwuletnie i wieloletnie. Od kwietnia do końca maja przy sprzyjającej pogodzie zakwitnąć mogą: dwuletnie bratki i stokrotki, byliny cebulowe takie jak np. cebulica, narcyz, szafirek, oraz byliny zimujące w gruncie np. fiołek, pierwiosnek, żagwin.
2
Od maja do czerwca kwitnąć mogą niezapominajki, astry, chaber, konwalie, irysy, orlik, piwonie, serduszka, ubiorek.
3
Koniec czerwca i lipiec. W tym okresie zakwitną lilie, łubin, ostróżka, rozchodnik.
4
Przełom lipca i sierpnia kwitnie klarkia, dzwonek ogrodowy, astible, liliowiec, łyszczec i szarotka.
5
Rośliny kwitnące od lipca do końca września: aksamitka, cynia, dimorfoteka, floks roczny, groszek pachnący, lobelia, nagietek, nasturcja, petunia, słonecznik ozdobny, werbena, goździki, malwa, begonia bulwiasta, floksy, funkia, rudbekia, mieczyki.
6
Rośliny kwitnące od połowy sierpnia do końca września lub przy odpowiedniej pogodzie dłużej: aster chiński, zimowit, dzielżan, nawłoć, złocień, itp.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • w każdym ogrodzie świetnie sprawdzi się begonia stale kwitnąca, wydaje kwiaty od połowy maja aż do połowy października.
  • Komentarze Tipy.pl (6)

kolorowa - 2016-04-25
Ja mam nawadnianie automatyczne i muszę przyznać że o wiele ułatwia to dbanie o ogród :) Współpracowałam z firmą Tanake, bardzo dobry projekt zrobili w ogóle świetna ekipa i bardzo profesjonalne podejście
brzoza.ma - 2015-09-24
Polecam przydatny artykuł, który pomoże przygotować swój ogród na przyjście jesieni :)
http://www.nieruchomosci.com.pl/artykuly/jesien_w_ogrodzie,3250.html
grazyna2 - 2013-04-25
polecam wrzosy- kwitną ślicznie, a ogród nabiera barw i co ważne nie są wymagające
angelika_musial - 2012-10-16
U mnie nie obejdzie się bez wiosennych krokusów, letnich pelargonii i jesiennych astrów. Niestety w zimie moja oaza wygląda smutno i bezbarwnie. Nie mam pomysłu na ozdobne krzewy. A lubicie, bądź macie miechunkę? Świetna roślina i znakomita dekoracja ogrodu.
ela - 2010-11-30

Moja działka jest na okrągło zielona. Na wiosnę kwitną kwiaty wiosenne krokusy, pierwiosnki, przebiśniegi, ranniki.w kwietniu zaczynają zakwitać tulipany. W maju pięknie kwitną piwonie. Sadzę też kwiaty jednoroczne gazanie , cynie,. Ładnie kwitnie pluskwica.

ziutki83 - 2010-08-15
bardzo przydatne informacje,chciałabym obsadzić swój ogródek w uk dzięki Twoim podpowiedziom mam nadzieję że się uda
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub