Jakich owoców nie łączyć? strona 1 z 5

Każdy zdrowa, zbilansowana dieta powinna zawierać duże ilości owoców i warzyw. Owoce są mniej kaloryczne, niż inne produkty. Zmniejszają ponadto ryzyko chorób takich jak udar mózgu, cukrzyca, rak i choroby serca. Zaleca się spożywać około dwie szklanki owoców dziennie, aby utrzymać nasz organizm w pełni sił. Jednak nierozsądne mieszanie ze sobą różnego rodzaju owoców może spowodować problemy trawienne, takie jak nadmiar gazów, wzdęcia lub zgaga. Aby unikać problemów trawiennych i wydobyć z owoców to, co najlepsze, należy je umiejętnie łączyć ze sobą i przyrządzać.
Jakich owoców nie łączyć?
Udostępnij na FB
Wskazówki
Wybieraj owoce dojrzałe. Nie przetrzymuj ich w domu dłużej niż kilka dni. W ciepłe dni trzymaj owoce w lodówce na najniższych półkach. Korzystaj z owoców sezonowych. Nowe owoce włączaj do diety stopniowo.
1
cytrusy
Rozpoznaj pięć podstawowych typów owoców: owoce, których podstawowym składnikiem jest woda i sole mineralne (melon), słodkie owoce (banany i daktyle), półkwaśne owoce (wiśnie, winogrona, jabłka, jagody), owoce kwaśne (pomarańcze, cytryny, grejpfruty lub limonki) oraz owoce stanowiące istne bomby witaminowe i kaloryczne, ale również ciężkostrawne (np. awokado).
2
półkwaśne owoce
Wybieraj owoce z jednej kategorii lub kategorii pokrewnych, czyli jedz słodkie owoce z innymi słodkimi lub półkwaśnymi. Słodkie owoce możesz dodatkowo łączyć z liściastymi warzywami typu sałata, rukola, roszponka.
3
sok pomarańczowy
Jeśli masz wrażliwy żołądek, zrezygnuj z cytrusów, gdyż mogą one podrażnić delikatną śluzówkę żołądka. Kiedy wyciskasz sok ze świeżych pomarańczy lub grejpfrutów, pamiętaj, by rozcieńczyć go z wodą mineralną.
4
shake truskawkowy
Do mlecznych deserów, możesz bez obaw dodawać banany. Unikaj jednak miksowania zbyt wielu owoców naraz. Truskawki możesz bez obaw łączyć ze zsiadłym mlekiem, czy kefirem. Postaraj się nie używać mleka w proszku i substancji słodzących, które obciążają nasz system trawienny.
5
sałatka owocowo-warzywna
Unikaj łączenia kwaśnych i półkwaśnych owoców z warzywami, takimi jak papryka czy ogórek, gdyż mogą one wywołać wzdęcia. Sałatki warzywno - owocowe wyglądają najlepiej w przepisach kulinarnych. Dla naszego organizmu stanowią zbyt duże obciążenie.
6
gotowa sałatka owocowa
Postaraj się nie kupować sałatek owocowych w sklepach, gdyż nie masz wpływu na ich zawartość i sposób przechowywania. Są one najczęściej sztucznie konserwowane. Kiedy leżą zbyt długo, wytwarzają się szkodliwe dla naszego organizmu kwasy.
7
sałatka z arbuzem
Nie łącz melonów i arbuzów z innymi owocami, gdyż to pierwszy krok do tego, by zakłócić pracę jelit.
8
awokado
Uważaj na awokado, gdyż na ten owoc bardzo dużo osób ma alergię. Awokado, choć jest prawdziwą bombą witaminową, bywa również dość ciężkostrawne.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (4)

monika.marczuk1265 - 2016-01-20
Zastanawia mnie dlaczego należy unikać miksowania dużej ilości różnych owoców. Niestety nie zostało to wytłumaczone. Połączenie smakowe wielu owoców może być dobre, tak samo przecież im więcej owoców tym większa dawka witamin.
Rada by nie kupować gotowych sałatek owocowych w sklepach jest jak najbardziej pożyteczna. Mimo, że jest to łatwy i szybki sposób na zjedzenie owoców to lepiej tego unikać bo nie mamy pewności czy owoce, które są w sałatce nie należały do tych nadpsutych albo jak długo ta sałatka leży. Nie zawsze wygląd jej daje adekwatny czas przygotowania. Na pewno zdrowiej i taniej będzie przygotować samemu w domu sałatkę owocową.
Majka - 2014-06-25
Większość cukrzyków to lepiej by zaczęła normalnie sie odżywiać. Wiadomo jedni mają cukrzycę nie zawinioną ale większość to sama sobie szykuje cukrzycę złym jedzeniem. Znam mnóstwo ludzi, którzy nigdy nie mieli kłopotów ze zdrowiem nie mieli w rodzinie cukrzycy nie odziedziczyli skłonności do zachorowania na cukrzycę a potem po iluś latach też mają - bo sami sobie szkodzą. Może najwyższy czas co niektórzy nie biadolić tylko normalnie jadać żeby nie chorować. Ja sama wreszcie mam zdiagnozowane okropne choroby, które nie tak łatgwiutko jest wykryć jak cukrzycę, bo lekarze nie mają pojęcia o tych schorzeniach. I właśnie jedzeniem, dietą jestem znowu na chodzie, jestem zdrowa i normalnie funkcjonuję. Choroby immunologiczne, a nie leczone prowadzą do autoagresji skierowanje przeciw swojemu ciału.
diabetyk - 2014-06-25
Drodzy Redaktorzy,

Napiszcie o nowej liście leków refundowanych. Chorzy na cukrzycę znowu zostali na lodzie,. Jesteśmy jedynym krajem w Unii, gdzie nie refunduje się nowoczesnych leków na cukrzycę!
http://www.medexpress.pl/blog/chorzy-na-cukrzyce-w-polsce-europejczykami-drugiej-kategorii/45269/
wkurzony - 2014-06-25
bla bla bla jak mawia Ferdek Kiepski kto słabej d..y to i chlebem się struje
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub