Jak nakładać podkład na twarz? strona 1 z 2

Praktycznie każda z nas pragnie odpowiednio zakryć niedoskonałości swojej skóry (przebarwienia, zaczerwienione krostki albo nawet pryszcze) oraz nadać jej piękny, świeży wygląd. Wówczas często chcemy pomóc naszej cerze i sięgamy po podkład. Niestety, często nie wiemy w jaki sposób mamy właściwie nanieść kosmetyk; w przypadku, kiedy nieodpowiednio zastosujemy podkład, na twarzy mogą pojawić się ciemniejsze od reszty cery plamy. Na szczęście mamy złote porady dotyczące sztuki nakładania podkładu.
Jak nakładać podkład na twarz?
1
Na początku powinnyśmy dokładnie oczyścić twarz; możemy zastosować żel do mycia twarzy odpowiednio dobrany do naszej cery (różnorodne kosmetyki możemy znaleźć np. w Vichy, Bonjours, Ziaji, Dermedic). Ewentualnie zastosujmy tonik, ponieważ pozwala on na przywrócenie prawidłowego pH skórze. Potem nałóżmy krem nawilżający (w okresie letnim może być z filtrem ochronnym oraz powinien posiadać lekką, szybko wchłaniającą się konsystencję). Nałożenie podkładu na wysuszoną skórę tylko podkreśli niedoskonałości oraz miejsca szczególnie suche. Zamiast kremu można zastosować bazę pod podkład (np. Cashmere), która zastąpi nam krem. Czasami, jeśli mamy bardzo tłustą cerę, nie jest konieczne nakładanie kremu nawilżającego.
2
Do nałożenia podkładu możemy zastosować silikonowe gąbeczki (dostępne w każdej drogerii lub sklepie kosmetycznym), pędzel (specjalistyczne pędzle kosmetyczne są jednak dosyć drogie) lub po prostu wykorzystać opuszki palców. Dodatkowo warto zaznaczyć, że przed nałożeniem preparatu, na krostki czy większe przebarwienia zastosujmy korektor. Przejdźmy teraz do nałożenia podkładu. Na początku nabieramy troszkę podkładu i rozprowadzamy go posuwistymi ruchami, delikatnie od czoła w stronę oczu. Niektórzy proponują wklepywanie podkładu – wówczas rezultat krycia będzie większy, a czasem również sztuczniejszy (jeśli przesadzimy z jego nadmiarem).
Podkłady.
Udostępnij na FB
3
Następnie, powolutku przesuwamy się delikatnymi, posuwistymi ruchami w stronę policzków (nakładając wcześniej odrobinę podkładu na opuszki lub gąbeczkę). Rozprowadzamy podkład równomiernie po całym obszarze policzków, a potem brody. Nie zapomnijmy o nosku; nałóżmy znowu trochę preparatu i rozprowadźmy go po nosie, wyrównując kolor. Również pamiętajmy, żeby nałożyć troszkę podkładu po brodą i na szyi, żeby nie było widać różnicy w barwie między jedną, a drugą częścią. Zwróćmy uwagę na granicę między skórą a włosami – nałóżmy również tam troszkę kosmetyku i dobrze go rozprowadźmy, żeby nie powstały ciemniejsze plamy. Na koniec możemy nałożyć dużym pędzlem puder (uniwersalny jest puder transparentny).
  • Komentarze Tipy.pl (1)

karoolkaa96 - 2012-11-17
Używając pędzli i gąbeczek pamiętajcie o odpowiedniej higienie. Należy często je myć, bo jest na nich dużo bakterii.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub