Jak napisać relację z koncertu? strona 1 z 2

Pisma muzyczne, portale internetowe czy serwisy społecznościowe dają możliwość zamieszczania relacji z koncertów znanych i tych undergroundowych, początkujących artystów. Fani danego zespołu często nie mają możliwości uczestniczenia w imprezie, więc w wolnym czasie szukają informacji o tym ważnym dla nich wydarzeniu. Większość serwisów i portali umożliwia również czytelnikom nadsyłanie relacji. Dziennikarstwo muzyczne to dla wielu hobby a nie sposób na zarabianie pieniędzy
Jak napisać relację z koncertu?
1
Zabierz ze sobą na koncert mały notatnik i długopis (możesz posłużyć się smartphon'em) i notuj rzeczy, które wydają Ci się ciekawe i słuszne, by je potem wykorzystać w relacji.
2
Spróbuj zdobyć spis utworów, czyli setlistę przed koncertem. Porozmawiaj z menedżerem zespołu, dźwiękowcem lub samymi muzykami. Ułatwi Ci to późniejsze uporządkowanie relacji. Jeśli nie posiadasz setlisty, powinieneś skrupulatnie notować nazwy kolejnych utworów. Możesz skonsultować z innymi uczestnikami koncertu tytuły piosenek, co do których masz wątpliwości.
3
Zacznij relację od ogólnych informacji. We wstępie napisz, kiedy i z jakiej okazji odbył się koncert oraz ile zespołów wzięło w nim udział. Przedstaw króciutko zespół, wspomnij o zmianach składu czy specjalnych gościach. Możesz króciutko opisać również miejsce tego wydarzenia.
4
Postaraj się w sposób chronologiczny przedstawić wydarzenia. Wspomnij o supportach na trasie. Określ styl muzyczny i oceń dobór zespołów.
Udostępnij na FB
5
Następnie przejdź do meritum, czyli tego, co usłyszałeś i zobaczyłeś. Nie wymieniaj wszystkich piosenek, bo zanudzisz czytelnika. Skup się na utworach z nowej płyty i największych hitach.
6
Zwróć uwagę, by opisać zaangażowanie muzyków, wartość artystyczną koncertu i ewentualne niedociągnięcia techniczne. Wyraź swoją opinię na temat nagłośnienia, oświetlenia, przygotowania sceny, przerw między poszczególnymi zespołami.
7
Jeśli uczestniczyłeś już w koncertach tego zespołu, możesz porównać ich obecną formę sceniczną ze starszymi występami.
8
Dużo uwagi poświęć reakcjom publiczności. Opisz zachowanie i zaangażowanie tłumu. Po koncercie postaraj się porozmawiać z fanami i zapytać o ich wrażenie. Unikaj jednak skrajnych komentarzy. Staraj się wypośrodkować swoją opinię. Każdy zespół ma zagorzałych fanów i krytykantów, którzy przychodzą na koncerty tylko po to, by ponarzekać.
9
Nic tak nie przyciągnie uwagi do Twojego artykułu, jak zdjęcia koncertowe. Wpleć do relacji zdjęcia muzyków na scenie i szalejącego tłumu. Jeśli nie masz dokumentacji fotograficznej, poszukaj zdjęć z imprezy w internecie i spytaj autora, czy możesz wykorzystać jego zdjęcia w swojej relacji.
Przeczytaj teraz: Jak zagrać koncert?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

martyna - 2017-03-09
Setlisty można znaleźć w internetach ;)
Karolina Wasylk - 2012-09-30
super gracie poprostu exstra! pozdrawiam was bardzo!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub