Jak rozmrażać owoce i warzywa, aby nie straciły wartości odżywczych?

Mrożenie jest najlepszą metodą przechowywania owoców i warzyw. W trakcie prawidłowego przechowywania mrożonek straty witamin są minimalne, a produkty zachowują niemal w pełni cechy świeżego surowca. Owoce i warzywa zachowują dobrze swe wartości odżywcze pod warunkiem ich właściwego rozmrożenia.
1
Warto przygotowywać mrożonki z owoców i warzyw sezonowych. Przeznaczone na ten cel surowce należy umyć, osuszyć, a następnie zapakować do foliowych torebek, które zamykamy jak najszczelniej. Tak przygotowane produkty układamy w zamrażarce, by mieć je pod ręką zawsze wtedy, gdy mamy na nie ochotę.
2
Mrożone owoce i warzywa, które chcemy przeznaczyć do gotowania, należy bezpośrednio po wyjęciu z zamrażarki wrzucić do wrzącej wody z dodatkiem soli lub cukru. Gotujemy je krótko, na małym ogniu, pod przykryciem. Spożyć najlepiej bezpośrednio po ugotowaniu, nie podgrzewać.
3
Owoce przeznaczone do spożywania na surowo wysypać z torebki, w której były przechowywane. Można posypać cukrem lub ewentualnie śmietaną, przykryć i pozostawić w lodówce do rozmrożenia. Proces ten można przyśpieszyć wkładając owoce w szczelnie zamkniętej foliowej torebce pod strumień zimnej, bieżącej wody. Owoce najlepiej spożywać bezpośrednio po rozmrożeniu.
4
Zamrożone warzywa przeznaczone do spożywania na surowo należy rozmrażać poprzez pozostawienie ich w lodówce. Po wyjęciu z zamrażalnika warzywa wysypać do naczynia, wstawić do lodówki i odczekać do całkowitego rozmrożenia.
5
Rozmrożonych produktów nie wolno powtórnie zamrażać. Należy je wykorzystać bezpośrednio po rozmrożeniu.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Przerwy w dostawie prądu mogą powodować zahamowanie procesu chłodzenia, a rozmrożone produkty nie nadają się do powtórnego mrożenia.
  • Jeśli zadbamy, by komory zawsze były pełne, zawartość szczelnie zamkniętej zamrażarki nie rozmrozi się nawet po 24 godzinach.
Przeczytaj teraz: Jak obrać ananasa?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub