Naturalne sposoby na szkodniki strona 1 z 2

Przez lata przyzwyczailiśmy się zwalczać choroby roślin przy pomocy środków chemicznych, które nierzadko obijały się na naszym zdrowiu, zwłaszcza jeśli były stosowane na później zjadane warzywa. Na szczęście wpływ chemii na ludzki, a także roślinny organizm, został już poznany i zaczynamy coraz chętniej sięgać po naturalne metody walki ze szkodnikami. Wszyscy właściwie znają dwie: wywar z niedopałków papierosów i żywe biedronki pomagają w walce z mszycami. Ale co dalej?
Naturalne sposoby na szkodniki
1
Jeśli walczymy w małymi szkodnikami, jak przędziorki lub mszyce i chcemy oczyścić jedynie rośliny doniczkowe, możemy je po prostu wykąpać. Przykrywamy ziemie w doniczce folią, aby nie wypłynęła, wstawiamy doniczkę do wanny i spłukujemy szkodniki prysznicem. Pamiętajmy o spodzie liści, ponieważ to właśnie tam najczęściej chowają się te szkodniki. Kąpiel powtarzamy co kilka dni, do czasu, aż przestaną pojawiać się nowe pokolenia szkodników.
2
Rośliny, na liściach których zauważymy plamy chorobowe, możemy posmarować przekrojonym ząbkiem czosnku w zaatakowanych miejscach, co na pewno przyniesie szybki efekt.
3
Wywar z aksamitki doskonale radzi sobie z chorobami pochodzenia grzybowego. Przyrządzamy go zalewając aksamitkę wrzącą wodą i pozostawiamy ją, gotując na wolnym ogniu przez 15 minut. Następnie całość studzimy, przecedzamy przez sitko do rozpylacza i jeszcze tego samego dnia opryskujemy roślinę.
4
Z tytoniu możemy natomiast przygotować doskonały środek na mączliki, miseczniki i mszyce. Potrzebny będzie tytoń z ok. 12 papierosów, zalewamy go wodą o temperaturze pokojowej i pozostawiamy na pięć godzin. Po tym czasie ustawiamy miksturę na ogniu i czekamy, aż zacznie wrzeć, następnie szybko zdejmujemy naczynie z kuchenki, a odwar rozcieńczamy wodą w ilości czterech miar dotychczasowej ilości płynu.
Udostępnij na FB
5
Wyciągiem ze szczawiu zwalczymy mszyce, przędziorki i miodówki. Wyciąg inaczej zwany jest maceratem, należy posiekać garść świeżych liści szczawiu i zalać je zimną wodą. Całość pozostawiamy na dwadzieścia cztery godziny, aby woda dobrze się „naciągnęła”, po tym czasie przesączamy wyciąg i używamy przy pomocy spryskiwacza.
6
Gnojówka z bylicy piołun działa odstraszająco na mrówki, więc naprawdę warto znać przepis na jej przyrządzenie. Niestety cały proces trwa dosyć długo. Zaczynamy od pocięcia świeżych liści, które potem zalewamy wodą i przykrywamy naczynie, w którym się znajdują. Co kilka dni zaglądamy do środka i mieszamy. Po miesiącu płyn - już po przejściu pełnej fermentacji - staje się gnojówką, którą możemy okładać zaatakowane rośliny. Warto jednak wspomnieć, że sposób ten nie nadaje się do użycia w domu ze względu na bardzo nieprzyjemny i intensywny zapach.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub