Jak zrobić naszyjnik ze sznura? strona 1 z 6

Ręcznie robiona biżuteria wciąż nie wychodzi z mody. Jedną z jej odsłon jest wykorzystanie ogólnodostępnego sznurka. Można robić z niego paski, bransoletki albo.. no właśnie – albo naszyjniki. Poniżej dowiesz się jak zrobić intrygujący naszyjnik z bawełnianego sznura. Doskonale wpasuje się on jako dodatek do królującego w tym sezonie stylu marynarskiego. Do dzieła!
Jak zrobić naszyjnik ze sznura?
Rzeczy, których potrzebujesz:
sznur bawełniany, dekoracyjny (na przykład tzw. sznur mnicha) – 1,5 do 3 metrów (w zależności od długości naszyjnika), igła i biała nitka, dekoracyjne guziki, koraliki, przypinki, zapięcie do naszyjnika, klej hobbystyczny
Udostępnij na FB
1
naszyjnik ze sznura - krok 1
Jeden rzut oka na zdjęcie obok i od razu widać, że do wykonania tego naszyjnika nie potrzebujemy wiele: kawałek bawełnianego sznura, kilka ozdobnych guzików lub przypinek, igła z nitką. To wszystko w odpowiedniej aranżacji stworzy nasze dzieło.
2
naszyjnik ze sznura - krok 2
Zdecydowanie najtrudniejszym elementem jest zwinięcie sznura w pożądany kształt. Z tego powodu postanowiłam pokazać jak to zrobić krok po kroku.

Na początku ustal jakiej długości naszyjnik będzie dla ciebie najlepszy. Ja użyłam sznura o długości około 1,5 metra. Lepiej za długi, niż za krótki. Końce przecież zawsze można obciąć.

Teraz zacznij zawijać pętelkę. Nie musi ona wyglądać dokładnie tak jak ta na zdjęciu. Gdy będziesz zadowolona z otrzymanego kształtu, miejsca, w których stykają się kawałki sznura, połącz ze sobą przy pomocy igły z nitką. Postaraj się zrobić to tak, by nitka była jak najmniej widoczna.
3
naszyjnik ze sznura - krok 3
Teraz czas na ozdoby. Wypróbuj różne ich ustawienia, zanim zdecydujesz się ostatecznie je przymocować. Możesz wykorzystać guziki, koraliki, starą biżuterię. Cokolwiek, co sprawi, że naszyjnik będzie wyglądał elegancko i oryginalnie. Przyszyj je w odpowiednim miejscu (lub przyklej mocnym klejem).
4
naszyjnik ze sznura - krok 4
Ja zdecydowałam się na prosty układ trzech ozdobnych guzików.
5
naszyjnik ze sznura - krok 5
Teraz czas ustalić długość naszyjnika. Przyłóż go do szyi i sprawdź, jaka długość będzie dla ciebie odpowiednia. Na tej podstawie odpowiednio obetnij końce sznura. Zakończ je zapinką kupioną w sklepie z akcesoriami jubilerskim. Twoje dzieło jest już gotowe!
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub