Jak zrobić tackę wyplataną korkiem? strona 1 z 5

Plastikowe tacki można dostać praktycznie wszędzie. Są one użyteczne, jednak te najtańsze nie są zbyt piękne. Jeśli masz zwykłą, plastikową tackę proponuje jej mały tuning za pomocą korkowej maty.
Jak zrobić tackę wyplataną korkiem?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mata korkowa (w sklepach remontowo budowlanych), Nożyk biurowy, Długa linijka, Mata do cięcia, Pistolet z gorącym klejem, Farba w sprayu do plastiku (jeśli twoja tacka jest widocznie zużyta), Gazety (podkład do malowania tacki), Marker, Karton (przynajmniej 50x50 cm), Kątomierz (lub ołówek i nitka)
Udostępnij na FB
1
Tacka plastikowa
Połóż tackę na rozłożonych gazetach i pomaluj ją farbą w sprayu. Poczekaj aż trochę przeschnie (około 15 min) a następnie pokryj ją drugą warstwą farby upewniając się że każda jej część jest dokładnie pomalowana.
2
Plecionka z korka
Podczas gdy tacka będzie schła, połóż matę korkową na macie do cięcia. Za pomocą linijki podziel matę na paski o szerokości 2,5 cm i je wytnij nożykiem biurowym. Będziesz potrzebować około 30 pasków. Po wycięciu upewnij się, że wszystkie paski są jednakowe przykładając jeden do drugiego. Połóż obok siebie 15 pasków równolegle a następnie zacznij przeplatać pomiędzy nimi kolejne 15 pasków.
3
Korkowa tacka
Upewnij się, że przeplatasz paski dokładnie pod kątem prostym. Po zakończeniu pracy dociśnij paski do siebie, tak aby nie było pomiędzy nimi przerw - dzięki temu paski będą bardziej zbite i będzie ci łatwiej wyciąć z nich pożądany kształt. Sklej ze sobą końce pasków w miejscu gdzie jeden leży na drugim. Za pomocą kątomierza narysuj na plecionce okrąg o średnicy równej średnicy tacki a następnie je wytnij.
4
Tacka z korka
Delikatnie podnieś wycięte kółko i włóż je do środka tacki. Podklej ze sobą końce pasków. Jeśli nie pasuje do tacki to podetnij je nożykiem. Nałóż klej na tackę i przyklej do niej korkową plecionkę.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić tacę z ramki?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub