Jak zrobić kosz z kwiatami na Wszystkich Świętych? strona 1 z 4

Dzień Wszystkich Świętych standardowo kojarzony jest z chryzantemami. To nimi zazwyczaj dekorujemy groby naszych bliskich. Nie jest jednak powiedziane, że nie możemy postawić na grobie czegoś nieco bardziej oryginalnego. Moja dzisiejsza propozycja to kosz z kwiatami. Ja użyłam do wykonania swojego gerber i frezji. Są to moje ulubione kwiaty i z łatwością można je kupić w każdej kwieciarni. Może nie są super-trwałe, ale przecież nie o to chodzi. Ważne, żeby wytrzymały choć przez jeden dzień – Dzień Wszystkich Świętych.
Jak zrobić kosz z kwiatami na Wszystkich Świętych?
Udostępnij na FB
1
kosz z kwiatami - krok 2
Zdecydujemy się na płaską kompozycję, dopasowaną kształtem do wyglądu koszyka z rączką. Ponieważ kosz nie będzie widoczny z tyłu, zadbamy o to, by cała kompozycja wyglądała dobrze od frontu.

Gąbkę florystyczną do kwiatów żywych umieść na plastikowej podstawce. Przyklej ją do podstawki dwoma kawałkami taśmy, tak jak to pokazuje zdjęcie obok. Zanurz gąbkę w misce z wodą i poczekaj, aż nasiąknie. Następnie umieść ją w koszu.
2
kosz z kwiatami - krok 4
Zaczynamy robić kompozycję od końca. W ostatnim rzędzie umieszczamy zielone liście, w moim przypadku jest to myszopłoch i eukaliptus parvifolia. Łodyżki liści wbijamy również po bokach gąbki.

Chciałam osiągnąć taki efekt, by cała kompozycja niejako „wylewała się z kosza”. W tym celu nieco dłuższe gałązki myszopłochu wbiłam w gąbkę po skosie do góry. Jak powinien wyglądać efekt pokazuje zdjęcie obok.
3
gotowy kosz z kwiatami
Gdy zielona część kosza będzie już gotowa, czas na umieszczenie w kompozycji kwiatów. Centralną część w moim przypadku zajmują trzy białe gerbery, umiejscowione pionowo, nieomal w jednym rzędzie. Boki kompozycji uzupełniają frezje. Wybór kwiatów jest oczywiście dowolny. Postaraj się jednak by całość tworzyła nieco trójkątny kształt. Wolne przestrzenie uzupełnij liśćmi.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Czarnekoty - 2015-10-22
Piękny. . Ale nie zamierzam przystrajac nim grobu i dawać przez to zarobić zlodziejom cmentarnym, którzy sprzedadzą go na przycmentarnym straganie.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub