Jak zrobić chipsy z jabłek?

Przekąska wcale nie musi być niezdrowa i kaloryczna. To już chyba norma, że myśląc o wieczorze z dobrym filmem odruchowo zaopatrujemy się w chipsy ziemniaczane. Niestety nie wpływają one dobrze na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Zastąp je zdrową przekąską. Zrób sobie chipsy jabłkowe. Poniżej znajdziesz instrukcję.
Jak zrobić chipsy z jabłek?
Rzeczy, których potrzebujesz:
jabłka, cynamon.
1
Jabłka umyj i wytrzyj do sucha.
2
Bez przekrawywania jabłek usuń z nich gniazda nasienne. Po prostu zrób w środku dziurę na wylot.
3
Następnie pokrój jabłka na plasterki. Będą wyglądały jak ciastka z dziurką.
4
Wyłóż brytfannę papierem do pieczenia. Na nim układaj pokrojone w talarki jabłka. Każdy plasterek osobno.
5
Posyp jabłka cynamonem.Chipsy jabłkowe
6
Tak przygotowane jabłka włóż do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Piecz przez około godzinę.
7
Wyjmij brytfannę, odwróć plasterki na drugą stronę i ponownie włóż do piekarnika na godzinę.
8
Smaczna, zdrowa przekąska gotowa. Zastąp kupcze chipsy ziemniaczane samodzielnie przygotowanymi chipsami jabłkowymi.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Zdrowe przekąski
  • Komentarze Tipy.pl (7)

satq - 2016-06-14
200 stopni na godzinę później obrucić i dalej na godzinę... no to węgiel pozostanie z takich jabłek
Moniaak - 2016-04-01
Czipsy wychodzą super, natomiast ja dodatkowo przecieram banan na miazgę i smaruje krążki przed dodaniem cynamonu. Uwielbiamy je w domu. Polecam wycinać na tarce bo wtedy wszystkie smakują jednakowo chrupko.
Moniaak - 2016-04-01
Ana - 2015-01-07
"przekrawywania" - chyba komuś nawet autokorekta nie pomaga.
Justyna306 - 2013-04-08
Widziałam podobny przepis w TV. Zrobiłam dokładnie jak mówili, czy jak jest napisane wyżej i niestety chipsy się popaliły z zewnątrz. Wtedy wyciągnęłam zapomnianą suszarkę do warzyw i owoców i to był strzał w 10tkę. Wystarczy cieniuteńko pokroić jabłko (ja czasami do tego używam tarki do warzyw, tą stronę z szerokim nożykiem), układamy na suszarce i to właściwie wszystko. Im cieńsze chipsy tym szybszy efekt. przechowywamy w papierowych torebkach :)
martakali2889 - 2013-04-08
Ja jednak wolę bananowe:)
kongi - 2012-01-10
ja znam takie gotowe, nazywaja sie crispy. dostepne rowniez w smakowych wariacjach dla dzieci. to dla tych, ktorzy nie maja czasu:)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub