Co jeść żeby przyspieszyć metabolizm? strona 1 z 6

Najprostszym sposobem na poprawienie twojego samopoczucia jest polepszenie twojej diety. Metabolizm ma za zadanie zmienić wszystko, co jemy w paliwo. Niektóre pokarmy nadają się do tej roli lepiej, inne gorzej. Wysokiej jakości pożywienie prowadzi do prawidłowego spalania tłuszczu i sprawia, że organizm pracuje na najbardziej optymalnym poziomie. Pokarmy niskiej jakości nie radzą sobie z tym wcale. Przeczytaj poniższy artykuł, jeśli chcesz dowiedzieć się jak spalić więcej kalorii, nawet wówczas, gdy odpoczywasz.
Co jeść żeby przyspieszyć metabolizm?
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Możesz również wypróbować naturalne suplementy diety przyspieszające metabolizm i zmniejszające łaknienie (zobacz tutaj). To dobre rozwiązanie zwłaszcza na początku walki ze zbędnymi kilogramami.
1
dieta na metabolizm - chudy nabiał

Nabiał o niskiej zawartości tłuszczu.

Wapń to siła napędowa metabolizmu. Chude mleko i jogurty są bogate w węglowodany złożone, które przyspieszają metabolizm, nie podnosząc przy tym poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom insuliny we krwi jest sygnałem dla organizmu, że ma zacząć magazynować tłuszcz. Badania prowadzone przez dietetyków wykazały, że osoby spożywające 1200 mg wapnia dziennie odnotowały dwukrotnie większy spadek wagi, niż osoby stroniące od nabiału.

2
dieta na metabolizm - ostra papryka

Ostra papryka

Kapsaicyna, substancja zawarta w papryczkach jalapeno, habanero i cayenne jest odpowiedzialna za ich ostry smak. Przyspiesza tętno i zwiększa metabolizm. Jedzenie jednego pikantnego posiłku dziennie zwiększa metabolizm o 25%, a spalanie kalorii utrzymuje się jeszcze do trzech godzin po posiłku.

3
dieta na metabolizm - zielone warzywa

Zielone warzywa

Są doskonałe dla wszystkich osób będących na diecie, ponieważ są bogate w białko, a ubogie w kalorie. Korzystnie wpływają na zdrowie. Szczególnie dobroczynne działanie mają szparagi. Oczyszczają one organizm i zapobiegają zatrzymywaniu wody.

4
dieta na metabolizm - oliwa z oliwek

Dobroczynne tłuszcze

Oliwa z oliwek i awokado to doskonałe źródła zdrowych tłuszczy. Kwas oleinowy zawarty w oliwie stabilizuje poziom leptyny, zwanej również hormonem sytości. Awokado jest ponadto świetnym źródłem białka.

5
dieta na metabolizm - jagody

Jagody

Jagody są spośród wszystkich owoców najbardziej bogate w antyoksydanty. Truskawki, maliny, jeżyny i winogrona również mają pokaźną ich ilość. Poza przyspieszaniem metabolizmu, jagody mają jeszcze jedną zaletę – szklanka świeżych lub mrożonych jagód dostarcza organizmowi aż 6 gramów sycącego błonnika.

6
dieta na metabolizm - orzechy

Orzechy

W tej kategorii znajdują się zarówno migdały, jak i orzechy włoskie, laskowe, pistacjowe czy orzechy nerkowca. Orzechy zawierają białko, błonnik i zdrowe tłuszcze, co sprawia, że najesz się nimi szybko i zdrowo. Zjedzenie 24 migdałów da ci więcej energii, niż skonsumowanie tej samej ilości wafli ryżowych. Do tej kategorii zalicza się również masło orzechowe, jednak wybieraj tylko takie, które nie jest dosładzane. Masło orzechowe jest ponadto bogate w niacynę, która zapobiega wzdęciom.

7
dieta na metabolizm - herbata

Herbata (gorąca lub mrożona)

Badania przeprowadzone przez szwajcarskich naukowców wykazały, że osoby regularnie pijące herbatę spalają aż 266 kalorii więcej, niż osoby, które jej nie piją. Najlepsza jest zielona herbata, zawiera ona substancję, która przyspiesza pracę mózgu i układu nerwowego. Zwiększa to metabolizm nawet wówczas, gdy organizm jest w stanie spoczynku. Korzystne działanie mają również herbaty czarna i biała. Nie pij sztucznie przetwarzanych, butelkowanych herbat typu „ice tea”. Najlepiej przyrządzać tego typu napoje samemu.

8
dieta na metabolizm - kawa

Kawa (z kofeiną)

Kawa przyspiesza puls zwiększając jednocześnie spalanie kalorii. Liczy się nawet niewielka ilość kofeiny w napojach kawowych typu Mocha czy Frappuccino, choć kawy te zawierają dużą ilość cukru i tłuszczu. Najlepiej pić kawę z chudym mlekiem i możliwie jak najbardziej ograniczyć wszelkiego rodzaju „dosładzacze”. Udowodniono, że wypicie kawy przed wysiłkiem fizycznym poprawia kondycję i prowadzi do lepszego dotlenienia organizmu. Im więcej tlenu w organizmie, tym większe spalanie kalorii.

9
dieta na metabolizm - pełne ziarno

Pełne ziarno

Produkty pełnoziarniste to doskonałe źródło węglowodanów złożonych i błonnika. Zawsze szukaj w sklepie pełnoziarnistego pieczywa. Ma ono znacznie większą wartość odżywczą i na dłużej pozwala czuć się sytym.

10
dieta na metabolizm - grejpfruty

Grejpfruty

Ich dobroczynne właściwości są wychwalane od lat. Grejpfrut jest bogaty w pektynę, która pomaga spalić tłuszcz. UWAGA: Grejpfruty mają wpływ na wiele przyjmowanych przez nas leków, szczególnie tych na ciśnienie. Przed włączeniem ich do diety, skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.

Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (4)

KasiaSzulik - 2015-03-30
Można jeść takie właśnie naturalne przyspieszacze jeśli ktoś lubi, jeżeli nie można sięgnąć po podobne w tabletkach, np acetomale.
alutka - 2014-11-18
Nie można mieć czegoś "najbardziej optymalnego", bo optymalny znaczy najlepszy z możliwych.
Minkaa14 - 2014-01-02
Najlepsza jest fasolka oraz otręby ;) Picie dużej ilości wody także pomaga ;) Fajny artykuł . Pozdrawiam :)
letnianutka1996 - 2013-07-31
ja wiem po sobie że jak coś jest z moim metabolizmem nie tak to jem z czym mogę otręby albo jabłka,są bardzo zdrowe,warto jeść jedno codziennie.

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub