Jak zrobić gruszki w cieście francuskim? strona 1 z 6

Gruszki w cieście to idealny deser na pochmurne jesienne i zimowe wieczory. Nie ma chyba osoby, której nie uwiodłoby to danie. Ja uwielbiam smak zamkniętych w cieście gruszek na tyle mocno, że mogłabym spędzać całe godziny na ich przygotowywaniu. Co więcej, zapach goździków i cynamonu przywołuje na myśl święta, sprawiając, że chwile spędzone w kuchni są radością nie tylko dla zmysłów, ale i dla ducha.
Jak zrobić gruszki w cieście francuskim?
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 małe gruszki, gotowe ciasto francuskie (rozmrożone) – oczywiście możesz też zrobić je samodzielnie, 4 szklanki wody, 2 szklanki cukru, 1 szklanka miodu, ½ cytryny, laska wanilii (+ wyjęte z niej ziarna), 3 pałeczki cynamonowe, 6-8 goździków
Udostępnij na FB
1
gruszki w cieście - krok 2
Obierz gruszki i wydrąż je od spodu z gniazda nasiennego. Spód gruszek zetnij prosto, żeby mogły stać w pionie.

W średnim rondlu zmieszaj 4 szklanki wody, 2 szklanki cukru i 1 szklankę miodu. Doprowadź mieszankę do wrzenia gotując ją na średnim ogniu. Gdy cukier roztopi się, dodaj gruszki, ziarna wanilii i laskę wanilii, ½ cytryny, pałeczki cynamonowe i goździki. Gotuj gruszki na wolnym ogniu, dopóki nie staną się miękkie. Może to potrwać 20-40 minut, w zależności od tego, jak dojrzałe są gruszki.
2
gruszki w cieście - krok 5
Piekarnik rozgrzej do temperatury 200°C. Gdy gruszki będą już miękkie, wyjmij je z rondla i pozwól im lekko ostygnąć. Z rondla odcedź wszystkie pływające w nim resztki, ale pozostały syrop zachowaj. Będziesz potrzebować około 1 ½ szklanki tego syropu.

W międzyczasie rozłóż na stolnicy rozmrożone ciasto francuskie. Pokrój je na pasy od szerokości 1 cm. Jeden arkusz ciasta powinien wystarczyć na pokrycie 4 małych gruszek. Większe owoce będą potrzebować większej ilości ciasta.
3
gruszki w cieście - krok 6
Ostudzone gruszki owiń pasami ciasta. Zacznij od dołu i kieruj się ku górze. Gdy pasek ciasta się skończy, delikatnie posmaruj go mokrym pędzelkiem i przyklej do niego kolejny pasek ciasta.
4
gruszki w cieście - krok 7
Kontynuuj proces, dopóki nie owiniesz całej gruszki. Koniec ostatniego paska ciasta wepchnij pod poprzednią spiralę.
5
gruszki w cieście - krok 9
Gotowe gruszki ułóż na wyłożonej papierem pergaminowym płaskiej blasze do pieczenia. Piecz je przez 15-20 minut lub do czasu, kiedy ciasto przybierze złotobrązowy odcień.

W międzyczasie podgrzej syrop na średnim ogniu. Powinien nieco zgęstnieć. Upieczone gruszki kładź na talerzach i polewaj syropem.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić ajerkoniak?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub