Jak zrobić pizzę z sosem czosnkowym?

Jeśli poszukujesz innego sosu do pizzy niż pomidorowego, a poza tym chcesz, aby pasował do cebuli, karczochów, grzybów czy nawet do kiełbasy to dobrze trafiłeś. Ten sos jest super prosty do zrobienia i ma świetny czosnkowy smak.
Jak zrobić pizzę z sosem czosnkowym?
Rzeczy, których potrzebujesz:
1,5 łyżeczki masła, 0,5 łyżeczki oliwy z oliwek, 3 ząbki czosnku, 0,5 szklanki gęstej śmietany, 1/4 szklanki mleka 2% tł., 1/4 szklanki tartego parmezanu, Duża szczypta soli, Duża szczypta pieprzu, Mała szczypta płatków chilli, Ciasto na pizzę, Składniki na pizzę (cebula, pieczarki, karczochy lub inne twoje ulubione)
1
Rozgrzej piekarnik do 160 stopni C i włóż do niego kamień do wypieku pizzy, aby się nagrzał. Staraj się nagrzewać piekarnik co najmniej 20 minut lub nawet więcej. Kamień do wypieku pizzy musi być naprawdę gorący kiedy położysz na niego ciasto.
2
Na małym lub średnim ogniu roztop masło do którego dolej oliwy. Jak już masło będzie stopione wrzuć na patelnię zgnieciony czosnek i pomieszaj. Zwiększ delikatnie ogień. Dodaj śmietanę i mleko. Mieszaj cały czas, aż sos zacznie się gotować. Dodaj soli, pieprzu i płatków chilli. Sos będzie szybko gęstnieć więc nie przestawaj mieszać. Jak tylko będzie wystarczająco gęsty ściągnij go z ognia i odstaw na bok.
3
Rozwałkuj ciasto pizzy na koło o średnicy około 20 cm. Posyp łopatę do pizzy odrobiną mąki kukurydzianej a następnie połóż na nią rozwałkowane ciasto. Łyżką połóż na ciasto sos czosnkowy, rozsmaruj go dokładnie po całej powierzchni i połóż na wierzch ulubione dodatki np. kiełbasę i czerwoną cebulę. Każdy z nas lubi inne dodatki do pizzy jednak ten sos czosnkowy polubi każdy.
Pizza z sosem czosnkowym
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub