Jakie mięsa podać na obiad komunijny?

Przygotowując komunijny obiad musimy pamiętać o kilku zasadach - powinien być smaczny i spełniać oczekiwania najwybredniejszych uczestników przyjęcia. Przygotowywane mięsa powinny być niezbyt pracochłonne, przygotowane wcześniej, a ich odgrzanie w dzień przyjęcia nie powinno sprawiać większego problemu.
Jakie mięsa podać na obiad komunijny?
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 duża cytryna, Zioła prowansalskie, 2 łyżki masła, 4 udka z kurczaka, Sól, pieprz, Blaszka do pieczenia, 2 polędwiczki wieprzowe, Natka pietruszki, 1/2 szklanki śmietanki kremówki, Schab, Ser żółty, Mąka, jajka, bułka tarta
1

Udka pieczone z ziołami.

Cytrynę umyć i osuszyć, zetrzeć około 1 łyżeczki skórki, a z owocu wycisnąć sok. Skórkę, sok, zioła, pieprz i masło rozgrzać w małym garnku. Udka starannie umyć i natrzeć solą. Ułożyć na blaszce i posmarować mieszanką ziołową. Wstawić do zimnego piekarnika i piec w temperaturze 200ºC, polewając, co jakiś czas zbierającym się tłuszczem.

2

Medaliony w sosie.

Polędwiczki wieprzowe opłucz zimną wodą i starannie osusz. Każdą polędwiczkę potnij na dość grube plastry, lekko rozbij. Usmaż na rumiano, a następnie posyp solą i pieprzem. Natkę pietruszki drobno posiekaj. Na patelnię wlej śmietankę, mocno podgrzej, dodaj natkę pietruszki i wymieszaj. Ciepłe mięso polej sosem i udekoruj listkami pietruszki.

3

Schab devolay.

Schab pokroić w plastry i cienko rozbić, posypać solą i pieprzem. Na połowę mięsa ułóż starty żółty ser i zwiń drugą stronę tak, by brzegi mięsa się skleiły. Panierujemy w mące, jajku i bułce tartej, a następnie pieczemy.

4
Najlepszym dodatkiem do mięs jest puree ziemniaczane, dla młodszych gości możemy przygotować frytki. Znakomitym urozmaiceniem będą pieczone ziemniaczki z ziołami lub ryż. Doskonałym dodatkiem jest również bukiet surówek, podany na jednym wspólnym półmisku lub dla każdego gościa z osobna.
5
Mięsa najlepiej podawać na dużym półmisku, warto zrobić kilka rodzajów mięs, aby goście mieli możliwość wyboru. Nie należy zapominać także o przygotowaniu go w większej ilości tak, aby goście mogli skosztować każdego rodzaju mięsa.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub