Jak pisać fajne statusy na Facebooka? strona 1 z 2

Zatem masz już konto na Facebooku oraz parudziesięciu znajomych. Piszesz posty, jednak rzadko kiedy ktoś na nie odpowiada lub je "lubi". Jak to zmienić? Jak sprawić, aby twoje statusy były fajne i popularne?
Jak pisać fajne statusy na Facebooka?
1

Pisz statusy, które są ważne i istotne.

Zamiast co chwilę pisać jak ci się nudzi w pracy, w szkole czy jak długo spałeś napisz coś ciekawszego.

- Napisz coś śmiesznego.
- Napisz coś w inny sposób np. zamiast "Właśnie zjadłam czekoladową babeczkę" napisz "Moje smukłe ciało niezwykle rozpacza nad właśnie zjedzoną babeczką pełną kalorii".
- Zamieść ciekawego linka z komentarzem.
- Postaraj się, aby status był zwięzły i krótki.

2

Skup się na dobrych wiadomościach

Bez względu na to czy dobra wiadomość dotyczy nas samych czy naszych znajomych większość ludzi lubi czytać pozytywne informacje. Na świecie dzieje się wystarczająco wiele złego.

- Znajdź coś zabawnego co skłoni znajomych do śmiechu - dobry dowcip, zabawna historia, śmieszna anegdotka.
- Znajdź coś, co sprawi, że znajomi się uśmiechną - fajne zdjęcie, słodki cytat.

3

Zadawaj pytania i proś o rady.

Takie statusy zachęcają osoby, które lubią radzić innym, wygłaszać opinie czy mówić o swoich pomysłach. Do zadawana tego typu pytań możesz wykorzystać pytania ankietowe. Unikaj pytań, które wymagają zbyt dużo myślenia lub specyficznej wiedzy. Dla znajomych odpowiedź na dane pytanie powinna być prosta jak np. "Jaki jest twój ulubiony kolor". Możesz zadawać rónież pytania zamknięte, które wymagają odpowiedzi "tak" lub "nie". Nie pytaj o zbyt wiele szczegółów. Przykładowo zapytanie ludzi o radzenie sobie z kryzysem może sprawić, że zamiast napisania odpowiedzi pomyślą sobie, że to wymaga za dużo myślenia i przewiną stronę w dół.

Udostępnij na FB
4

Bądź tajemniczy.

Na swojej ścianie możesz zamieszczać posty, które są nieco tajemnicze i intrygujące. W ten sposób rozbudzisz ciekawość znajomych, którzy zaczną cię pytać co się dzieje. Uważaj jednak, aby twoje statusy nie stały się drażniące. 

- Możesz zacząć odliczać dni. Np przed urlopem lub wyjazdem zacznij codziennie wpisywać liczbę - "5", "4", "3", "2" lub "jeszcze 4 dni"...
- Tajemnicze informacje.
- Złe samopoczucie "Umieram", "Nie mogę oddychać..." - Nie pisz długich wyjaśnień.

5

Zrób coś odważnego w realu

Twoi znajomi siedzą całymi dniami na necie, nudzą się, jednak nie chce im się wyjść z domu i przeżyć czegoś ciekawego. Jeśli nurkujesz, jeździć na snowboardzie czy skaczesz ze spadochronem to zamieść na FB swoje zdjęcia. Dzięki takim zdjęciom rozjaśnisz dzień swoim znajomym bo będą oni mogli spojrzeć na świat twoimi oczami. Poza tym, przypomnisz im, że istnieje coś poza ścianą na Facebooku.

6

Tematy na które ludzie kochają rozmawiać.

Istnieją tematy, na które z pewnością uzyskasz odpowiedź. Są to:

- Muzyka, zespoły, piosenki
- Czekolada
- Aktualne katastrofy na świecie
- Aktualne wydarzenia sportowe
- Zmiany sezonowe i plany na lato, zimę itp.
- Coś czym się pasjonujesz
- Prezenty, które masz dla kogoś (np. dla fanów) lub które otrzymałeś

7

Odpowiedz.

Facebook jest serwisem społecznościowym i chodzi o interakcję z innymi ludźmi. Jeśli ktoś skomentuje twój status napisz odpowiedź lub kliknij na "lubię to".

  • Komentarze Tipy.pl (2)

joannanowa8019 - 2013-04-02
ja p....lę! super poradni, moja obecność na fb przez te kilka lat nie miała żadnego sensu, aż do dziś!
NeCiiADg - 2013-04-02
kurde te porady są podawane jak wskazówki na randki xD
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub