Jak zmierzać do celu? strona 1 z 4

Jednym z najtrudniejszych wyzwań jeśli chodzi o prawidłowe zmierzanie do celu jak i samo jego osiągniecie jest wytrwanie do samego końca. Jeśli uda Ci się wytrzymać wystarczająco długo, masz duże szanse powodzenia. Wszystko wymaga czasu, cierpliwości i motywacji. Choć motywacja wydaje się być tutaj najważniejsza. Jak się motywować w zmierzaniu do obranego celu? Jak to zrobić, aby ten cel w końcu osiągnąć? Przeczytaj poniższy artykuł i szukaj sposobu dla siebie.
Jak zmierzać do celu?
1

Zacznij od małych kroczków. To pierwszy i najważniejszy punkt. Nie zaczynaj osiągania celów od robienia wszystkiego od razu i przeskakiwania od początku do końca, pomijając zdobywanie danego celu. Tak się nie da. Trzeba przejść całą drogę. Jeśli na przykład chcesz schudnąć, może Cię przerażać wizja ćwiczeń pięć dni w tygodniu po godzinie i z góry nastawiasz się, że przecież nie wytrzymasz, nie dasz rady, nie znajdziesz tyle czasu. Ale kto powiedział, że trzeba od razu zaczynać od intensywnego godzinnego, codziennego treningu? Zamiast tego zacznij małymi kroczkami zmierzać do wymarzonej sylwetki. Ćwicz 4 minuty codziennie. Tak, tylko cztery. Może wydaje się to dziwne, ale rzeczywiście działa i pomaga się mobilizować. Przez cały tydzień codziennie chyba znajdziesz cztery minuty na ćwiczenia? Zrób kilka pajacyków, bieg w miejscu, trochę skłonów i brzuszków. Wystarczy. Cztery minuty miną tak szybko, że nawet nie zauważysz. Będziesz chcieć ćwiczyć dłużej, ale trzymaj się planu. Tylko cztery minuty. W kolejnym tygodniu zwiększ ten czas o 3 minuty. W ciągu miesiąca powinnaś dojść do 15 minut ćwiczeń codziennie. To naprawdę bardzo proste. Małymi kroczkami osiągniesz dużo więcej, nie zniechęcisz się tak szybko. Gdy zauważysz, że to działa będziesz wprowadzać w życie i inne rzeczy.

Małe kroczki
Udostępnij na FB
2
Jeden cel naraz

Jeden cel naraz. Zbyt wiele ludzi wyznacza sobie do zrealizowania wiele celów w jednym czasie. Zupełnie niepotrzebnie. Rozprasza to tylko uwagę i skupienie na realizacji zamierzonych celów. Po chwili kończy się zapał, energia i motywacja. Dopinanie kilku rzeczy naraz nie zdaje egzaminu. Ustal sobie jeden cel do zrealizowania i trzymaj się go. Skup się tylko na nim. Może i nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ale warto. Gdy uda Ci się doprowadzić jedną rzecz do końca, zabierz się za kolejną. W ten sposób doprowadzisz do końca dużo więcej rzeczy.

3
Motywowanie się

Zbadaj swoją motywację. Musisz mieć jasno określone powody, dla których chcesz coś zmienić, coś osiągnąć. To powinny być bardzo rozsądne przemyślenia, które naprawdę będą Cię trzymać przy parciu do celu. Przemyśl je dokładnie i wypisz. Niech motywują Cię do dalszych działań w chwilach zwątpienia lub po niepowodzeniach i upadkach.

4
Droga do celu

Droga do celu. Nie wystarczy myślenie, że fajnie byłoby gdybym... schudła, wstawała wcześniej, jadła zdrowiej, chodziła na basen, pracowała rzetelniej, itp. To nie wystarczy. To musi być coś, czego Ty naprawdę chcesz, coś co musisz wprowadzić w swoje życie, aby stało się ono lepsze. To jest klucz do sukcesu. Chcesz schudnąć? Ok, ale nie mów sobie, że chcesz schudnąć, żeby nosić rozmiar S. To nie o to chodzi, powtarzaj sobie, że jeśli schudniesz będziesz zdrowsza, dzięki ćwiczeniom nabierzesz kondycji, nie będziesz się tak męczyć, będziesz się lepiej czuć, oddalisz ryzyko wielu chorób. To powinna być prawdziwa motywacja. Wygląd na samym końcu. Motywacja musi mieć mocne fundamenty, aby budować na niej drogę do sukcesu.

5
Podglądanie

Przyznaj się publicznie do planowanych zmian. Nikt z nas nie lubi wyglądać źle na tle innych. Jeśli oświadczysz znajomym i rodzinie jakie planujesz zmiany, głupio będzie nie dotrzymać słowa. Mogą pomyśleć, że jeśli nie umiesz dotrzymać słowa danego sobie, to co dopiero słowa danego komuś. A tego chyba nie chcesz? Poza tym, chyba głupio jest przed kimś pokazać swoje niepowodzenia. Świadomość, że ktoś obserwuje nasze postępy tylko motywuje nas do działania.

6
Radość

Ciesz się wprowadzanymi zmianami. Szybko uda Ci się zainteresować kogoś tym, co planujesz, ale przede wszystkim zainteresowana musisz być Ty sama. Szukaj bodźców do działania, czytaj na dany temat, opowiadaj, wizualizuj sobie stan rzeczy, gdy już dojdziesz do celu. Nie doprowadź do stanu, kiedy w drodze do celu znudzisz się tym, co robisz. To bardzo niebezpieczne dla osiągnięcia ostatecznego celu.

7
Planowanie

Buduj napięcie i oczekiwanie. Brzmi jak trudne zadanie, dlatego też wiele ludzi je pomija. Ale to naprawdę działa. Gdy już coś postanowisz, jesteś tym tak podekscytowana, że chcesz od razu zacząć. I zwykle tak robisz. Ale to nie jest dobry pomysł. Wyznacz sobie datę, od której wprowadzisz zmiany w życie. Najlepiej za tydzień, dwa, nawet za miesiąc. Niech to będzie data początku wielkich zmian, które mają nadejść w Twoim życiu. Zaznacz tą datę we wszystkich kalendarzach jakie masz, myśl o niej, myśl o tym co będzie później, jak już wprowadzisz zmiany w życie i jak już osiągniesz dany cel. To będzie budowało napięcie i podekscytowanie daną rzeczą. W międzyczasie, w czasie oczekiwania rozpisz sobie plan działania. Dzięki temu lepiej wszystko zaplanujesz i łatwiej Ci będzie już zmierzając do celu.

8
Plus i minus

Odrzuć negatywne myśli i zastąp je pozytywnymi. To bardzo ważne, aby dotrzeć do mety. Monitoruj swoje myśli, miej w zapasie zawsze pozytywy zmian, do których zmierzasz. Wiadomo, że będzie ciężko, ale musisz umieć odnaleźć w sobie zasoby motywacji, które popchną Cię do działania.

9
Nagradzanie się

Nagradzaj się. Za każdy kolejny tydzień, przez który przejdziesz i się nie poddasz, za każdy krok naprzód nagródź się, zrób dla siebie coś miłego. To musi być jednak nagroda, która nie zrujnuje drogi do zamierzonego celu (nie nagradzaj się czekoladą, gdy chcesz schudnąć) oraz nagroda dopasowana do ważności celu, który osiągasz (nie nagradzaj kolejnego tygodnia bez papierosa tygodniową wycieczką).

10
Kalendarz

Nie omijaj dwóch dni z rzędu. Czasami zdarza się ominąć trening, zapomnieć się i zjeść coś po 20 lub być zbyt zmęczonym na powtórzenie języka, którego chcesz się nauczyć. Ale nigdy nie rób tego dwa razy z rzędu. A i te pojedyncze wypadki niech nie zdarzają się za często. Czasem dopada nas ogromne lenistwo, ale nie wolno się poddawać.

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub