Jak nagrywać płyty w Windows 7? strona 1 z 2

Wbudowane nagrywanie płyt w Windows 7 zostało znacznie ulepszone i rozbudowane, między innymi o funkcję nagrywania płyt DVD i audio CD, które nie były dostępne w systemie Windows XP. Dzięki tej funkcjonalności możesz nagrywać dowolne płyty bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania. Opisane poniżej kroki dotyczą systemu Windows 7, ale w bardzo podobny sposób można również nagrać płytę w Windows Vista.
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
1
Włóż do napędu czystą płytę CD lub DVD.
2

System wyświetli okienko z zapytaniem jakiego formatu ma użyć do zapisu płyty.

Opcja otwierania płyty „Jak pamięć Flash USB” jest wygodna dla osób, które chcą traktować płytę jak dodatkowy nośnik pamięci – dodawać i kasować z niej pliki (opcja dostępna dla płyt CD-RW, i DVD-RW). Gdy płyta zostanie sformatowana zgodnie z tą opcją, może być odczytywana wyłącznie na komputerach z systemem Windows XP lub nowszym.

Druga opcja, otwieranie płyty „Za pomocą odtwarzacza CD/DVD” zapisuje płytę w tradycyjnym formacie, co sprawia, że jest ona kompatybilna z większością systemów z rodziny Windows oraz innymi systemami operacyjnymi i urządzeniami. Wymaga jednak zamknięcia sesji po zakończeniu nagrywania (tzw. opcja „disk at once”). Na tak nagraną płytę nie będzie można już niczego dograć (w przypadku płyt CD-RW i DVD-RW trzeba będzie najpierw usunąć całą ich zawartość).

nagrywanie płyt w windows 7 - krok 2
Udostępnij na FB
3

Najprościej będzie wybrać opcję „Za pomocą odtwarzacza CD/DVD”. W okienku wpisujemy dodatkowo Tytuł dysku i klikamy Dalej.

4
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 4

Teraz znajdź na dysku te pliki i foldery, które chcesz nagrać na płytę. Zaznacz je i wybierz opcję Nagraj znajdującą się w menu pod paskiem adresu.

5
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 5

Pojawi się nowe okno, pokazujące jakie pliki czekają do nagrania na płycie CD/DVD. Żeby nagrać je na płycie wybierz opcję Nagraj na płytę, która również znajduje się w górnym menu, pod paskiem adresu.

6
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 6

Pojawi się Kreator nagrywania płyt, w którym można podać tytuł płyty i prędkość nagrywania. Po wybraniu odpowiednich ustawień klikamy Dalej.

7
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 7

Jeśli do nagrania wybrałeś pliki audio (np. mp3), w kolejnym ekranie zostaniesz poproszony o wybór rodzaju kompilacji – płyta audio lub płyta z danymi.

Jeśli twoja płyta ma być odtwarzana w odtwarzaczach, które nie obsługują formatu mp3, wybierz pierwszą opcję. W każdym innym przypadku polecam wybór opcji Płyta z danymi.

Ostatnim krokiem jest kliknięcie przyciski Dalej. Płyta zostanie wysunięta automatycznie po jej nagraniu.

  • Komentarze Tipy.pl (2)

cel - 2016-04-20
co za bzdury piszesz, działa poprawniwe
MArtwy - 2013-06-03
"Windows prawda".
Wbudowana nagrywarka jak była do dupy, tak jest do dupy, można sobie ją odpuścić, szkoda płyt. Zacina się i nie potrafi zakończyć płyty.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub