Jak zrobić prezent na Walentynki – serca z wosku? strona 1 z 8

„Więc chodź pomaluj mój świat, na żółto i na niebiesko, niech na niebie stanie tęcza malowana twoją kredką”. A może by ową kredkę przetopić na urocze walentynkowe serduszko? Pomysł oryginalny i nietrudny w wykonaniu. Wraz z napisem „Walentynko – nadajesz mojemu światu barw” będzie stanowić idealny prezent dla bliskiej nam osoby w Dniu Zakochanych. Jeśli spodobał ci się ten pomysł, zapraszam do lektury.
Jak zrobić prezent na Walentynki – serca z wosku?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kredki woskowe w różnych kolorach, Silikonowa forma do pieczenia z otworami w kształcie serduszek, Brystol, Nożyczki i nożyczki z pofalowanym ostrzem (do kupienia tutaj) lub dziurkacz ozdobny duży do wycinania pofalowanych serc (do kupienia tutaj), Klej, Nóż hobbystyczny, Cienkopis, Brokat (opcjonalnie)
Udostępnij na FB
1
serca z wosku - krok 2
Zbierz wszystkie woskowe kredki, które masz w domu. Zerwij z nich papierowe etykietki. Pogrupuj kredki kolorami (niebieskie z niebieskimi, zielone z zielonymi, itp.).
2
serca z wosku - krok 3
Nożykiem hobbystycznym pokrój kredki na małe kawałki.
3
serca z wosku - krok 4
Jeśli chcesz, żeby serduszka były nieco błyszczące, na dno silikonowych foremek nasyp odrobinę brokatu (pół łyżeczki na jedno serduszko). Wypełnij foremki pokrojonymi kredkami na około 1/3 objętości (choć wszystko zależy od głębokości foremek).
4
serca z wosku - krok 5
Włóż formę do nagrzanego do 175°C piekarnika. Piecz przez 15 minut, dopóki cały wosk się nie roztopi. Uważając, żeby się nie poparzyć, wyjmij formę z piekarnika i zostaw do ostygnięcia. Jeśli chcesz, możesz delikatnie zamieszać wosk, żeby uzyskać miks kolorów. Poczekaj około 20 minut, dopóki wosk nie stężeje. Po tym czasie delikatnie wyjmij serduszka z silikonowych foremek i pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
5
serca z wosku - krok 6
Z brystolu wytnij tyle samo papierowych serc, co serduszek z wosku. Serca z kartonu powinny być około 2x większe. Możesz wyciąć je ręcznie lub użyć w tym celu dużego dziurkacza ozdobnego. Brzegi niektórych serduszek ozdób nożyczkami z pofalowanym ostrzem.
6
serca z wosku - krok 7
Każde serduszko owiń muliną w pasującym do niego kolorze. Naklej je na środku serca z kartonu. Podpisz kartonowe serduszko „Walentynko – nadajesz mojemu światu barw”. Przyczep serduszko klamerką, np. do sznurka lub koła, takiego jak to przedstawione na zdjęciu obok.
7
serca z wosku - krok 8
Jeśli masz jakieś stare koło, możesz pomalować je białą farbą w sprayu i zamocować do niego serduszka tak jak pokazuje zdjęcie obok. Możesz też powiesić je na kawałku sznurka lub nakleić na twardej tekturze, tworząc plakat.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub