Jak zrobić znak wodny w Wordzie?

Znak wodny to półprzezroczysty obraz lub tekst znajdujący się w tle dokumentu. Microsoft Word umożliwia wstawienie znaku wodnego w formie tekstu (np. „Tajne”, „Kopia robocza”) lub obrazu (np. logo firmy) oraz pomniejszenie go lub rozmycie. Znak taki widoczny jest na wydruku dokumentu lub w widoku układu wydruku. Poniżej dowiesz się jak wstawić znak wodny w różnych wersjach programu MS Word.
Jak zrobić znak wodny w Wordzie?
1
Microsoft Word 97/2000/XP/2003

Otwórz dokument, w którym chcesz wstawić znak wodny. Z górnego menu wybierz Format -> Tło -> Drukowany wodny.

W oknie dialogowym, które się pojawi, wybierz:

• Żeby wstawić tekstowy znak wodny:
- Zaznacz Tekstowy znak wodny
- Wybierz jeden z gotowych tekstów z listy rozwijalnej lub wpisz wybrany tekst w polu Tekst.
- Dostosuj znak wodny do swoich potrzeb, korzystając z opcji takich jak rozmiar czcionki, kolor czcionki itp. Na końcu kliknij OK. Znak wodny został dodany do dokumentu.

• Żeby wstawić obrazkowy znak wodny:
- Wybierz Obrazkowy znak wodny
- Kliknij na przycisk Wybierz obraz... i odszukaj obrazek, który ma być znakiem wodnym. Gdy to zrobisz, kliknij na Wstaw
- Jeśli chcesz, zmień takie ustawienia jak skala (definiuje rozmiar obrazu), czy rozmycie (określa jak bardzo znak ma być ostry). Na końcu kliknij OK. Obrazek został dodany jako znak wodny.
2
Microsoft Word 2007/2010

Otwórz dokument, w którym chcesz wstawić znak wodny. Z karty znajdującej się w górnym menu poziomym wybierz Układ strony.
W grupie Tło strony wybierz Znak wodny.
Teraz możesz wybrać jeden z predefiniowanych znaków wodnych lub wstawić swój tekst/obraz wybierając Niestandardowy znak wodny.

W oknie dialogowym wybierz:

• Żeby wstawić tekstowy znak wodny:
- Wybierz Tekstowy znak wodny i zaznacz jeden z gotowych tekstów lub wpisz swój własny w polu Tekst.
- Sformatuj znak wodny wybierając odpowiedni kolor i rozmiar czcionki, itp. Kliknij OK. Znak wodny został wstawiony do dokumentu.

• Żeby wstawić obrazkowy znak wodny:
- Wybierz Obrazkowy znak wodny
- Kliknij na przycisk Wybierz obraz... , a następnie wskaż obrazek, który ma pełnić rolę znaku wodnego. Potwierdź swój wybór klikając Wstaw.
- Jeśli chcesz, zmień ustawienia znaku wodnego, manipulując własnością Skala, czy zaznaczając opcję Rozmycie. Na końcu kliknij przycisk Zastosuj. Znak wodny został dodany.
3
UWAGA:

Znak wodny nie będzie widoczny w Normalnym widoku strony, ani w Widoku sieci Web. Żeby go obejrzeć należy przełączyć się na Widok układu wydruku lub Podgląd wydruku. Znak będzie oczywiście uwzględniony na wydrukowanym dokumencie.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak edytować PDF?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub