Jak czyścić pędzle do makijażu? strona 1 z 2

Na pędzlach do makijażu gromadzi się wiele zarazków i bakterii które mogą powodować wyskakiwanie na naszej twarzy różnych niespodzianek. Poza tym, utrzymywanie pędzli w czystości sprawi, że posłużą one nam o wiele dłużej niż jeśli będą brudne. Jak je czyścić? To bardzo proste:
Jak czyścić pędzle do makijażu?
1

Jak często myć pędzle do makijażu?

Niektóre pędzle należy myć częściej od innych, w zależności od tego do czego ich używamy. Przykładowo pędzle do podkładu, różu, bronzera i pudru należy myć co najmniej raz w tygodniu. Pędzle do cieni do oczu należy myć co 2-3 dni. Pędzel do eyelinera należy myć po każdym użyciu - ponieważ łatwo jest przenieść różne bakterie do oka.

2

Czyszczenie powierzchowne

Będziesz potrzebować chusteczek higienicznych i preparatu do dezynfekcji pędzli (jeśli ich nie masz to możesz użyć również chusteczek nawilżanych). Spryskaj chusteczkę preparatem i pocieraj o nią pędzel tak długo, aż chusteczka będzie czysta.

3

Czyszczenie głębokie

W tym przypadku należy pamiętać, aby myć pędzle zawsze włosiem w dół, aby woda nie dostała się do trzonka i go nie rozkleiła. Nalej do miseczki ciepłej wody (ale nie wrzątku). Do ręki nałóż odrobinę delikatnego szamponu. Zanurz pędzel do miseczki z wodą, tak, aby nie zamoczyć trzonka a następnie zacznij "głaskać" pędzel dłonią z szamponem ruchem od góry w dół - tak jakbyś delikatnie pociągała włosie ku dołowi. Nie zataczaj kół, ponieważ może to zniszczyć pędzel. Jak już pędzel będzie czysty włóż go do miseczki z wodą i delikatnie wypłucz zataczając w niej koła. Jak już woda będzie brudna to włóż włosie pędzla pod bieżącą chłodną wodę i spłucz do czysta. Wyciśnij wodę a następnie odsącz jej resztki papierowym ręcznikiem.

Udostępnij na FB
4

Używaj dobrych produktów do czyszczenia

Do czyszczenia pędzli możesz kupić specjalne preparaty, które dostaniesz w salonie Inglota czy Sephory. Możesz jednak je czyścić również za pomocą nawilżonych chusteczek (dla dzieci, do twarzy, do demakijażu itp.) jak również szamponu do włosów, żelu do twarzy, żelu do higieny intymnej - ważne, aby były to delikatne produkty - najlepiej przeznaczone dla dzieci.

5

Dodaj odrobinę oleju

Są również dobre sposoby czyszczenia pędzli za pomocą oleju. Przykładowo, do szamponu możesz dodać kilka kropel olejku z drzewa herbacianego. Pomaga on zabić bakterie i utrzymać pędzel w czystości.

Istnieje jeszcze sposób z oliwą. Wlej na talerz łyżkę oliwy oraz 3-4 łyżki delikatnego szamponu. Następnie delikatnymi pociągnięciami mieszaj oliwę z szamponem za pomocą pędzla. Jak już brud zacznie schodzić wówczas zacznij głaskać pędzel dłonią od strony trzonka w dół. Wypłucz pędzel w ciepłej wodzie, wyciśnij i wytrzyj papierowym ręcznikiem.

6

Dobrze wypłucz

Pędzle po myciu wymagają porządnego wypłukania. Upewnij się, że woda jest ciepła a nie gorąca i płucz tak długo, aż woda będzie czysta.

7

Suszenie pędzli

Pędzli do makijażu nie susz suszarką! Pędzle najlepiej jest powiesić włosiem w dół i pozostawić na całą noc do wyschnięcia.

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub