Jak rozpoznać narcyza? strona 1 z 5

Zgodnie z tym, co podaje nam mitologia grecka Narcyz był młodym chłopcem, w którym kochały się wszystkie nimfy, zwłaszcza jedna z nich. Ale on nie zwracał na żadną z nich uwagi. Nimfy postanowiły się zemścić, prosząc Afrodytę o ukaranie chłopca. Pewnego dnia, gdy Narcyz chciał napić się wody ze źródełka zobaczył w tafli wody swoje odbicie i bez pamięci się w nim zakochał. Całe dnie spędzał na podziwianiu swojego oblicza, aż w końcu zmarł z miłości i tęsknoty do swojego odbicia. Historia bardzo stara, ale takich wpatrzonych narcyzów nie brakuje i dzisiaj. Życie obok narcyza potrafi być bardzo uciążliwe i męczące. Jak zatem rozpoznać taką wpatrzoną w siebie osobę? Kilka wskazówek poniżej.
Jak rozpoznać narcyza?
Udostępnij na FB
1
Brak empatii.

Brak empatii. Jeśli danej osobie brak zdolności do empatii i wszystko odwraca tak, że temat i tak schodzi na nią to nie jest dobrze. Każdy narcyz interesuje się tylko sobą. Jeśli na przykład źle się czujesz, boli Cię mocno głowa, narcyz zamiast Cię pocieszyć, dać tabletkę, doradzić coś zacznie mówić o sobie i o tym jak to właśnie jego kiedyś mocno bolała głowa, trzy razy bardziej niż Ciebie teraz i to jemu właśnie należy współczuć. Pamiętaj o tym przy doborze znajomych, przyjaciół i partnera.

2
Przesadzanie.

Przesadzanie. Każdemu z nas zdarza się od czasu do czasu z czymś przesadzić. Jednak narcyz przesadza o wiele za dużo. Często po prostu rzuca się to w oczy. Każda historia kończy się powodzeniem i triumfem naszego narcyza, nikt nie potrafi wyjść z opresji cało tylko on właśnie. Nikt inny nie odnosi samych sukcesów, tylko narcyz. Wszyscy go kochają, uwielbiają i każdy chce spędzać z nim czas. Nie wierz w tego typu przechwałki. To typowy znak, że ktoś jest narcyzem.

3
Potrzeba ciągłej uwagi

Potrzeba ciągłej uwagi. Narcyz zawsze będzie potrzebował dużej uwagi i będzie do tego dążył, aby tą uwagę na siebie ściągnąć. Wciąż chce być komplementowany, oblepiany, słuchany i – co najważniejsze – podziwiany. Wszędzie i za wszystko.

4
Nieodwzajemnianie uprzejmości i przysług.

Nieodwzajemnianie uprzejmości i przysług. No, chyba, że przyniesie to narcyzowi jakieś korzyści. Narcyz uważa, że wszystko mu się należy 'bo tak'. Więc po co zbędne dziękowanie i odwdzięczanie się? Arogancja to częsta cecha osób narcystycznych.

5
Pępek

Pępek świata. Wszystko zawsze musi się kręcić wokół narcyza. Idziemy do kina bo ja tak chcę, zjedzmy w innej restauracji bo nie lubię serwowanego tutaj jedzenia, nie będziemy grać w tenisa, bo nie mam na to ochoty, słuchajcie moich opowieści, wszystkie inne są nudne, ja Ci podpowiem co masz zrobić, bo tylko ja to wiem najlepiej. Najgorsze co można od narcyza usłyszeć to 'lubię z Tobą przebywać, dzięki temu czuję się taki wyjątkowy'. Wiem, brzmi strasznie, ale oni naprawdę tak potrafią.

6
Nieradzenie sobie z krytyką.

Nieradzenie sobie z krytyką. Nie tylko nie radzenie sobie z nią, ale nie przyjmowanie jej do świadomości. 'Jak ona może mi mówić, że się na tym nie znam skoro to ja właśnie i tylko ja wiem jak podejść do danego tematu i naprawić problem. Beze mnie nic się nie może odbyć. Krytykują mnie, bo mi zazdroszczą. Jestem wyjątkowy, oni tego nie rozumieją, bo są przeciętni, biedni ludzie.' - to typowe rozumowanie narcyza. Narcyz nie będzie przejmował się krytyką, bo po prostu będzie uważał, że jest ona niesłuszna, skierowana w jego stronę z zawiści i zazdrości. A dzięki takiemu rozumowaniu zamiast przemyśleć parę rzeczy, poczuje się lepiej, bo w końcu ktoś mu czegoś zazdrości.

7
Przechwałki.

Przechwałki. Narcyz będzie się zawsze przechwalał swoimi osiągnięciami i tym, że znajdzie wyjście z każdej sytuacji, że wymyśli wszystko. Tylko jego rozwiązania okazywały się najlepsze i zawsze potrafił pobić konkurencję swoją inteligencją. Zazwyczaj ciężko wytrzymać w towarzystwie takiej osoby dłużej niż kilka minut.

8
Manipulacja.

Manipulowanie ludźmi. Narcyz do perfekcji opanował zdolność manipulowania ludźmi. Po co? Żeby osiągnąć swoje zamierzenia i cele. A tych ma zawsze wiele. Narcyz zrobi wszystko, żeby wyjść na najlepszego, najbardziej potrzebnego, pożądanego i w ogóle same 'naj'. Powiedzenie 'po trupach do celu' sprawdzi się tutaj niemal w stu procentach. Ważne, żeby odnieść sukces, nieważne, że po drodze poleci parę głów.

Przeczytaj teraz: Koszyk z narcyzami
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Zwykły - 2015-08-18
GOGUSIOWI TRZA KUPIĆ SNICKERSA I MALEŃKIE LUSTERKO.
Nicky - 2015-08-18
zaraz autorka dojdzie do wniosku że każdy facet który nie lubi grubych morświnów jest goowno wart ..
mika12121 - 2015-08-18
Ale fatalny facet na zdjęciu,faceci są beznadziejni.Dzisiaj odkryłam że jestem lesbijką i szukam kobiety,jakaś chętna?
vrv34vo3invio3nvoi3 - 2015-08-18
ale tępe dzidy znad Wisły takich uwielbiają, jak jeszcze ćwierćpedał i kolorowy to mu jeszcze dopłacą do dania dupy
~ogrodnik - 2015-08-18
Oj autor/autorka tego artykułu chyba się troszeczkę zagalopowała.
Nie zgadzam się, że jak ktoś nie chce iść do danej restauracji to musi być to narcyzm. Może ma złe doświadczenie z danym lokalem. Jeżeli nie chcę robić czegoś z drugą osobą (w artykule przykład gry w tenisa) to nie świadczy o moim narcyzmie a może nie umiem grać lub w danej chwili nie mam najnormalniej na to ochoty. A teraz na koniec (może czegoś nie załapałem - przepraszam) : Najgorsze co można od narcyza usłyszeć to 'lubię z Tobą przebywać, dzięki temu czuję się taki wyjątkowy'. To raczej narcyz chce usłyszeć to zdanie gdyż to raczej jemu zależy by połechtać jego wybujałe ego. Jest jeszcze wiele wątków w tym artykule nie do końca przemyślanych przez autora. Przemyśleń, które dają obraz osoby (bez urazy) nie znające3j tematu.
anetka - 2015-08-18
ale głupoty, wygląda na to że każdy z nas ma coś z narcyza, czytając ten śmieszny artykuł, są to zwykłe cechy ludzkie spotykane w wielu z nas.
Bordo - 2015-08-18
pokochaj zakapiora który ma blizny jest łysiejący wygląda na oprycha całe życie się umartwia..., wyrzeka się oczywiście poziomu życia..., prowadzi krucjatę z tym na co nigdy nie będzie go stać..., generalnie wszystkie pozory zarówno wizerunkowe jak i zachowania sytuacyjne i mają i muszą czemuś służyć w imię Matki Boskiej Królowej Polski... Redakcjo ale jesteście TROLAMI.
Park - 2015-08-18
TAKA PRAWDA. Znam takiego gościa, z którym pracowałem. Ciągle mi opowiadał o swoich podbojach. Maskara gość
Grade - 2015-08-18
Jak bym czytał o mojej byłej
czlowiek-normalny - 2015-08-18
a co jeśli ktoś jest super i naj, co prawda nie chwali sie tym tyle co tu pisza, ale jednak jest lepszy niz inni. Tez jest narcyzem? Nie, jest zwyciezca! Kazdy zwyciezca buduje swoje ego zeby byc silniejszym i jeszcze lepszym.
drwal - 2015-08-18
Można rozpoznać narcyza po ogolonych jajach.
Hiper - 2015-08-18
Przeczytałem i stwierdzam, że wielu wielkich, znanych ale niestety niedobrych ludzi z historii a może i współcześnie też by się ktoś znalazł to narcyzy.

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub