Jak uszyć koszyczek wielkanocny? strona 1 z 9

Koszyczek wielkanocny nie musi być zrobiony z wikliny. Doskonałą alternatywą może być koszyk uszyty z materiału. Będzie on stanowić uroczą dekorację wielkanocną . Sprawdzi się także w Wielką Sobotę jako koszyczek ze święconką. Jest go prościej wykonać, niż opisać jak to się robi. Spróbujmy jednak...
Jak uszyć koszyczek wielkanocny?
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 paski lnu 9 cm x 39 cm, 1 pasek średniej grubości flizeliny 9 cm x 39 cm, 1 pasek koronki o długości 39 cm (do kupienia tutaj), 2 paski materiału we wzory (na rączkę) 2,5 cm x 24 cm, 1 pasek średniej grubości flizeliny 2,5 cm x 24 cm, 1 koło z lnu, średnica 12,5 cm, 1 koło z flizeliny samoprzylepnej, średnica 12,5 cm (do kupienia tutaj), 2 koła z lnu, średnica 13 cm, 1 koło ze średniej grubości flizeliny, średnica 13 cm, 1 pasek materiału we wzory 1,3 cm x 37,5 cm (na kokardkę)
Udostępnij na FB
1
koszyczek z materiału - krok 1
Zacznij od umieszczenia jeden na drugim następujących elementów: paska flizeliny 9 cm x 39 cm, paska lnu o takich samych rozmiarach i koronki (powinna przylegać do jednej z krawędzi pasków). Ułóż te elementy jeden na drugim, wyrównaj wszystkie krawędzie (zdjęcie ma jedynie charakter demonstracyjny, nie sugeruj się nim) i zszyj je wzdłuż wspólnej krawędzi w odległości około 0,5 cm od niej.
2
koszyczek z materiału - krok 2
Powinnaś otrzymać kawałek widoczny na zdjęciu obok (ten pod spodem). Za chwilę przyszyjesz do niego drugi pasek lnu, ale jeszcze nie teraz. Najpierw musisz zamocować uchwyt koszyka.
3
koszyczek z materiału - krok 3
Połóż na sobie dwa wąskie (2,5 x 24 cm) paski materiału we wzorki, tak, prawymi stronami do wewnątrz. Na wierzch połóż pasek flizeliny o tych samych wymiarach. Wyrównaj wszystkie krawędzie (zdjęcie znów ma charakter jedynie demonstracyjny) i zszyj wzdłuż długich krawędzi, 3 mm od brzegu.
4
koszyczek z materiału - krok 4
Oto, co powinnaś otrzymać. Teraz wywiń pasek na prawą stronę. Możesz to zrobić za pomocą agrafki. Przypnij ją do jednej z krótszych krawędzi paska, włóż do środka rulonu i przesuwaj do momentu, gdy wyjdzie drugim końcem, przewlekając za sobą cały materiał.
5
koszyczek z materiału - krok 5
Gdy przewleczesz pasek na prawą stronę, przyprasuj go i ponownie przeszyj wzdłuż poprzednich szwów.
6
koszyczek z materiału - krok 6
Teraz przypnij rączkę szpilką, tak jak pokazano na zdjęciu obok. Jej końce powinny się znajdować w odległości 10 cm od każdego z krótszych boków lnianego prostokąta.
7
koszyczek z materiału - krok 7
Przyszyj rączkę do lnianego prostokąta (szew w odległości 3 mm od górnej krawędzi). Upewnij się, że rączka jest przypięta prostopadle do lnu.
8
koszyczek z materiału - krok 8
Teraz połóż na wierzch drugi lniany prostokąt (9 x 39 cm), przypnij go wzdłuż krawędzi z koronką i przyszyj do pierwszego prostokąta umieszczając szew w tej samej odległości co poprzednio (0,5 cm od górnej krawędzi). Gdy to zrobisz, odegnij przyszyty prostokąt do góry i rozprasuj oba elementy, by otrzymać kształt widoczny na zdjęciu obok.
9
koszyczek z materiału - krok 9
Złóż ten element wszerz na pół, wyrównaj krótsze krawędzie i zszyj.
10
koszyczek z materiału - krok 10
Wywiń całość na drugą stronę, odegnij lniany kawałek do dołu tak, żeby zasłonić flizelinę i zaprasuj całość, by otrzymać koszyk (jeszcze bez dna).
11
koszyczek z materiału - krok 11
Teraz naprasuj samoprzylepną flizelinę z lewej strony koła z lnu. Wywiń koszyk tak, by koronka znalazła się w środku. Przypnij koło do dna koszyka flizelinową stroną do zewnątrz.
12
koszyczek z materiału - krok 12
Przyszyj dno do koszyka, 0,5 cm od krawędzi. Jest to najtrudniejsza część całego projektu, dlatego rób to powoli i stopniowo wyjmuj kolejne szpilki.
13
koszyczek z materiału - krok 13
Teraz wywiń koszyk z powrotem na prawą stronę (koronką na zewnątrz) i wepchnij denko do środka.
14
koszyczek z materiału - krok 14
Połóż dwa lniane koła o średnicy 13 cm na kole z flizeliny o tej samej średnicy. Zszyj je dookoła (0,5 cm od krawędzi) zostawiając otwór wielkości 5 cm.
15
koszyczek z materiału - krok 15
Wywiń koło na drugą stronę, tak by flizelina znalazła się między dwiema warstwami lnu. Przyprasuj brzegi i obszyj całość dookoła wzdłuż poprzedniego szwu. Gotowe koło umieść wewnątrz koszyczka.
16
koszyczek z materiału - krok 16
Z przodu możesz naszyć materiałową kokardkę.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub