Domowe sposoby na atak woreczka żółciowego

Atak woreczka żółciowego (ataki kolki) są zwykle gwałtowne, najczęściej występują w nocy lub wcześnie rano. Chora osoba odczuwa bardzo mocny ból powyżej pępka lub w okolicy prawego podżebrza. Ból ten bywa często promieniujący do pleców lub w kierunku prawej łopatki. Bólowi mogą towarzyszyć nudności, torsje i wzdęcia. Co wywołuje kolkę żółciową? Najczęściej pojawia się ona na kilka godzin po zjedzeniu tłustego lub ciężkostrawnego pokarmu jednak może być również przyczyną zbyt wysokiego cholesterolu, otyłości, uwarunkowań genetycznych, cukrzycy, przyjmowania niektórych leków a nawet dużego wysiłku, stresu czy dużych emocji. Jak postępować w przypadku ataku woreczka żółciowego?
1
W przypadku ataku należy przyjąć leki rozkurczowe takie jak NO-SPA (2 tabletki zwykłej lub 1 Forte) czy Buscopan.
2
Poza lekami rozkurczowymi ulgę może przynieść ogrzewanie okolicy pod prawym żebrem ciepłym termoforem lub poduszką elektryczną.
3
W przypadku jeśli wszystkie domowe sposoby zawiodą należy wezwać karetkę pogotowia.
4
Aby zapobiec kolejnym atakom kolki należy przyjmować codziennie przez 1-2 tygodnie proste leki rozkurczowe w tabletkach lub czopkach.
5
Po napadzie kolki żółciowej należy przejść na około 1-2 dni na ścisłą dietę składającą się wyłącznie do pokarmów płynnych takich jak soki, zioła, herbata. Gdy stan zdrowia się nieco poprawi można przejść na kleiki, gotowane lub duszone na parze warzywa, kaszki itp.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak leczyć wzdęcia?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Tomasz - 2017-04-05
co to jest woreczek żółciowy?
Tomasz - 2017-04-05
co to jest woreczek żółciowy?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub