Jaka sukienka na komunię? strona 1 z 6

Dzień Pierwszej Komunii Świętej to ważne przeżycie w religijnym życiu zarówno dzieci, jak i samych rodziców. Z roku na rok przykłada się jednak coraz większą wagę nie tyle do duchowej istoty tej uroczystości, co do jej oprawy. I tu na pierwszy plan wysuwa się sukienka komunijna. Jak ją wybrać, by nasza pociecha wyglądała w niej zjawiskowo? Czytaj poniżej.
Jaka sukienka na komunię?
Udostępnij na FB
1
sukienka na komunię - propozycja 1
Pierwsza rada jest raczej oczywista – sukienka powinna być biała. Nie écru, nie kremowa, klasyczna biel to symbol czystości. Trzymaj się tej zasady.
2
sukienka na komunię - propozycja 2
Zdecyduj się na skromną sukienkę. Definicja „skromności” jest różnie interpretowana. Może wydawać ci się, że sukienka z górą w formie gorsecika, falbanami i trenem wygląda całkowicie normalnie. Pamiętaj jednak, że twoja córka to nie Panna Młoda. Nie idzie do Komunii Świętej po to, żeby się pokazać, ale żeby przyjąć do swojego serca Jezusa. Dlatego ważny jest skromny strój. Zaleca się, by sukienka komunijna miała długie rękawy. Jeśli jednak decydujesz się na sukienkę na ramiączkach, pamiętaj, żeby dokupić do niej odpowiednie bolerko. Falbanki, marszczenia są oczywiście dopuszczalne, ale nie powinno się z nimi przesadzać. Najlepsze są sukienki wykonane z miłych w dotyku materiałów (np. satyny). Koronki i tiule mogą podrażniać delikatną skórę dziecka.
3
sukienka na komunię - propozycja 3
Kolejnym aspektem jest długość sukienki. Sukienka na komunię powinna sięgać minimum za kolano. Wygląda ona bardzo ładnie i dziewczęco. Częściej jednak wybierane są sukienki do połowy łydek lub do kostek.
4
sukienka na komunię - propozycja 4
Na zakupy wybierz się z córką na kilka tygodni przed samym wydarzeniem. Pozwoli to wam bez stresu znaleźć, przymierzyć i wybrać odpowiednią sukienkę. Pamiętaj, że decydujący wpływ na decyzję powinno mieć dziecko. Nie pozwól mu się jednak zdominować. Warto też rozejrzeć się za używanymi sukienkami. Dużo ofert znajdziesz na portalach ogłoszeniowych lub Allegro. Robiąc zakupy online ryzykujesz jednak tym, że sukienka będzie wymagać przeróbek krawieckich. Zatroszcz się o to wcześniej.
5
sukienka na komunię - propozycja 5
Nim udasz się do sklepu (niezależnie czy jest to sklep stacjonarny, czy online), zaplanuj jaką kwotę chcesz przeznaczyć na zakup sukienki. Pamiętaj, że sama sukienka to nie wszystko. Uwzględnij również wydatki związane z zakupem dodatków (rękawiczki, torebka, buty, wianek lub welonik). Rozejrzyj się po sklepach, zanim pójdziesz tam z córką. Nie pokazując jej zbyt drogich sukienek, oszczędzisz jej rozczarowań.
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Ktosik - 2016-03-08
Sukienka na komunię powinna być skromna, jednak przedstawione fotografie pokazują zupełnie coś innego, jakby młoda dama szła do ślubu, a nie na komunię. Zresztą do kościoła nie idzie się na rewię mody, tylko strojem podkreśla się podniosłość tak ważnego dnia. Alba jest strojem o ustalonym z góry kroju bez upiększających dodatków i raczej przypomina habit zakonny. Wiem to po sobie, jak ważnym dla dziecka, zwłaszcza dla dziewczynki jest sukienka. Kiedy szłam do komunii, nie można było kupić sukienek w sklepie, za wyjątkiem alb. Z kupionego materiału moja babcia - krawcowa uszyła mi śliczną sukienkę projektu mamy :) Była skromna. Wycięcie u szyi okrągłe z półokrągłą wstawką z koronki z przodu i z tyłu zapinana na guziczki. Wokół koronki i przy wycięciu przy szyi na malutkiej stójce mała marszczona lekko falbanka. Taka sama przy zakończeniu długich rękawach zapinane na guziczek. Dół nieco rozkloszowany z pojedynczymi kaskadowo ułożonymi prostokątnymi kawałkami materiału. Dopełnieniem sukienki był robiony na drutach sweterek z moheru, białe klasyczne rękawiczki, uszyty z tego samego materiału co sukienka "woreczek" - torebeczka z naszywką JHS i skromny wianuszek. Buciki - balerinki, czółenka skórzane z malutkimi dziureczkami przywiozła mi babcia z Niemiec. Wcześniej mama przesłała jej obrys moich stóp. W domu na przebranie, by nie ubrudzić sukienki miałam uszytą z tego samego materiału, jak sukienkę, bluzeczkę z naszywką JHS i granatową plisowaną spódniczkę. Pamiętam, jak przechodziłam do kościoła dumna, że miałam tak śliczną sukienkę. Z dodatkami także nie należy przesadzać, bo mają zgodnie z nazwą stanowić dopełnienie stroju. Należy pamiętać, że nawet w ciepły dzień w kościele bywa chłodno i należy rozważyć zakup sukienki z długim rękawem, lub przy zakupie sukienki z krótkim rękawem, czy bez dokupić bolerko lub wdzianko, czy sweterek.
kasia - 2015-04-23
ja uważam że sukienka powinna byc odświętna , jest to uroczystość i powinno sie ubrać odświętnie, wiec fason nie musi być bardzo skromny, chodzi o podkreślenie ważnej imprezy , na inne imprezy wszyscy sie stroja jakby nie wiadomo co a na komunię to byle jak w prostej sukience bez niczego? , a co do welonów - to może Pani nie wie ale za dawnych czasów dziewczynki miały do komunii coś takiego ala welon - wianuszek stojacy jak opaska z materiałem z tyłu opadajacym jak welon - polecam ksiazki lub stare zdjecia, gazety z dawnych czasów
rola - 2015-03-29
Kościół katolicki coraz bardziej dzieli Polske i Polaków. Tak źle jeszcze nie było.
Ela - 2015-03-29
Nie bardzo rozumiem, co te zdjęcia mają ilustrować. W artykule jest mowa o tym, że sukienka do Pierwszej Komunii powinna być skromna, nie przypominać ślubnej itd. itd. A tymczasem na zdjęciach widzimy kreacje jak najbardziej ślubne (zdjęcia 1, 5 i 6), w tym dwie z welonem!!! Na zdjęciu 4 mamy Śnieżynkę z „Dziadka do orzechów”, jedynie na zdjęciach 2 i 3 są sukienki, które zaakceptowałabym na uroczystość komunijną. Myślę, że alba to nie tylko „kłopot z głowy”, jak pisze grazyna2, ale przede wszystkim najstosowniejszy strój na taką uroczystość
mama - 2015-03-29
W tym roku nie ma Komunii!
kasia - 2015-03-29
raz piszą, że skromność, a raz, że welonik ;)
topielica - 2013-04-19
W tym roku mam właśnie komunię i alba to jest to co króluje od penego czasu -uważam że to dobry pomysł - natomiast sukienkę można dziecku kupic na zmianę by mogło się przebrac .
grazyna2 - 2013-04-15
Chyba alba jest najlepsza...:-) Kłopot z głowy
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub