Jak posadzić miętę? strona 1 z 2

Jeśli lubisz herbatę miętową lub używasz mięty do różnych potraw zastanów się nad posadzeniem mięty w ogrodzie zamiast kupowania jej co chwilę w supermarkecie. Posadzenie mięty nie jest trudne zaś sama mięta przyjmuje się bardzo dobrze i nie ma dużych wymagań.
Jak posadzić miętę?
1

Kup małą roślinkę

Uprawa mięty z nasion jest bardzo trudna. Najprościej jest kupić w osiedlowym sklepie lub w supermarkecie miętę w doniczce. Poświęć trochę czasu na wybór zdrowej rośliny, która nie ma na liściach żadnych małych owadów. Jest to ważne ponieważ każda choroba przeniesie się z rośliny matki na młode rośliny.

2

Roślinę matkę przesadź do większej doniczki

Mięta lubi dużo światła i dużo wody oraz potrzebuje sporo miejsca aby móc się rozrosnąć. Dlatego należy przesadzić roślinę matkę do dużej doniczki. Wybierz doniczkę z dziurkami dla ułatwienia odpływu wody.

3

Odpowiednia ilość wody i słońca

Roślinkę umieść na parapecie lub w ogrodzie. Mięta uwielbia słońce (jednak świetnie będzie rosła również w cieniu). W przeciwieństwie do innych roślin mięta wymaga bardzo dużo wody. Należy ją podlewać 1-2 razy dziennie (ziemia powinna być cały czas wilgotna). Jeśli mięta zaczyna marnieć to prawdopodobnie ma za mało wody lub słońca.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Miętę możesz posadzić w ogrodzie, jednak pamiętaj, że rozrasta się szybko i szeroko. Jeśli nie chcesz, aby zajęła cały twój ogród sadź ją w pojemnikach wkopanych po brzegi w ziemię.
4

Odcinaj nowe pędy i wkładaj do szklanki z wodą

Nowe pędy nie muszą mieć dużo liści. Ucinaj pęd w odległości około 1 cm od łączenia. Dzięki temu poniżej miejsca cięcia będą mogły wyrosnąć nowe gałązki. Włóż pęd do szklanki z wodą. Zrób tak z kilkoma pędami aby otrzymać kilka młodych roślin.

5

Czekaj, czekaj, czekaj

Teraz nadeszła pora na ukorzenienie się rośliny. Po około tygodniu czasu zobaczysz małe białe korzenie wyrastające z odciętej gałązki. Poczekaj, aż korzenie będą nieco dłuższe.

6

Posadź młodą roślinę w doniczce

Jak już korzenie będą wystarczająco długie posadź miętę w dość dużej doniczce w glebie próchniczej i przepuszczalnej. Pamiętaj, aby przesadzać roślinę każdego roku.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak przesadzać miętę?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

atariel - 2016-02-08
Witam . Chciałam się zapytać ile nasion trzeba wysiać do donicy ?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub