Jakie są właściwości kolendry? strona 1 z 5

Kolendra jest coraz powszechniej używana w naszym kraju jako wspaniały dodatek do przeróżnych dań. Liście kolendry powinny mieć specjalne miejsce w każdej lodówce. Jest to zioło o dużych właściwościach zdrowotnych i niesamowitych walorach smakowych. Jest ona bogata w witaminy, jak na przykład witamina C, witamina A, ryboflawina, fosfor, wapń, żelazo, niacyna, sód, karoten, kwas szczawiowy czy potas. Ponadto zawierają węglowodany, proteiny, białko, tłuszcze i wodę. Liście kolendry mają łagodny pieprzny smak, który dodaje wyrafinowanego smaku każdej potrawie. Dzięki swojemu składowi kolendra polecana jest przy wielu dolegliwościach i schorzeniach.
Jakie są właściwości kolendry?
Udostępnij na FB
1
Właściwości kolendry krok 1

Problemy z oczami. Świeże liście kolendry są bogate w witaminę C i A, antyoksydanty i minerały, które pomagają w ochronie oczu przed uszkodzeniami i chorobami, takimi jak na przykład zwyrodnienie plamki żółtej, zapalenie spojówek czy starzenie się oka. Kolendra przyniesie ukojenie oczom jeśli zastosujesz ją w formie kompresu. Posiekaj liście kolendry i zagotuj je we wrzątku przygotowując napar. Nasącz waciki kosmetyczne w letnim naparze i połóż na oczy. Podrażnienie, pieczenie i zaczerwienienie znikną.

2
Właściwości kolendry krok 2

Krwawienie z nosa. Weź 20 gramów świeżych liści kolendry i posiekaj je dodając odrobinę kamfory. Wyciśnij sok, który otrzymasz i wkrop go do nosa. Krwawienie powinno szybko ustąpić. Możesz też nakładać kolendrę z odrobiną kamfory na czoło, aby zatrzymać krwawienie. Sam aromat korzystnie wpłynie na Twoje nozdrza.

3
Właściwości kolendry krok 3

Pokrzywka. Świeże liście kolendry potrafią poradzić sobie również z pokrzywką na skórze. A to dlatego, iż posiadają one właściwości antygrzybiczne, antyseptyczne, oczyszczające i dezynfekujące. Tak dużo w takiej niepozornej roślince. Aby poradzić sobie z pokrzywką pij napar z kolendry, lub zrób z niej pastę i nałóż na zmienioną skórę. Jeśli skóra swędzi zmieszaj sok z kolendry z miodem i nałóż na zainfekowaną skórę. Pozostaw papkę na co najmniej piętnaście minut, po czym przemyj skórę chłodną wodą.

4
Właściwości kolendry krok 4

Poranne nudności. Wiele kobiet w początkowych tygodniach ciąży odczuwa poranne mdłości. W takiej sytuacji zaparz szklankę świeżych liści kolendry w 1 szklance cukru i wody. Odcedź i wypij, gdy wystygnie.

5
Właściwości kolendry krok 5

Ospa. Kolendra to bogate źródło antyoksydantów. Ponadto zawiera związki walczące z wirusami i bakteriami. Ponadto obecność żelaza i witaminy C wspomaga działanie systemu immunologicznego. Kolendra świetnie wspomoże walkę również i z ospą łagodząc ból i świąd oraz niwelując same krostki.

6
Właściwości kolendry krok 6

Afta. Olejek eteryczny z kolendry zawiera citronelol, komponent który ma właściwości antyseptyczne. Dodatkowo pozostałe składniki kolendry mają właściwości lecznicze i przeciwbakteryjne, które zapobiegają przed rozprzestrzenianiem się infekcji. Kolendra przy okazji odświeża oddech.

7
Właściwości kolendry krok 7

Cholesterol. Świeża kolendra to dobre źródło kwasu oleinowego, kwasu linolowego, kwasu stearynowego, kwasu palmitynowego i kwasu askorbinowego (witaminy C), które są bardzo efektywne jeśli chodzi o obniżanie poziomu złego cholesterolu we krwi. Przez to automatycznie zmniejsza się ryzyko ataku serca.

8
Właściwości kolendry krok 8

Trawienie. Jak zostało wspomniane już wcześniej, świeże liście kolendry są dobrym źródłem olejków eterycznych, mają dość silny aromat i działają świetnie na poprawę apetytu. Kolendra pomaga stymulować wydzielanie soków żołądkowych i enzymów odpowiedzialnych za trawienie. Kolendra może być również wykorzystana w leczeniu anoreksji. Podawaj ją też niejadkom. Możesz zmieszać sprasowany ząbek czosnku, cebulę, kilka kropli soku z cytryny, miętę, cukier trzcinowy, suszone mango i kilka liści kolendry – wprowadź tą pastę do swojej diety. Pomoże Ci pozbyć się problemów trawiennych i zdrowo zwiększy apetyt.

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub