Jak rozmnażać chryzantemy?

Rozmnażaniem chryzantem ozdobnych które możemy podziwiać przed Dniem Wszystkich Świętych zajmują się profesjonaliści, jednak aby je rozmnożyć dla własnych celów nie potrzeba zbyt dużo wiedzy ogrodniczej i świetnie poradzi sobie z tym każdy amator.
Jak rozmnażać chryzantemy?
1
Wczesną wiosną, pod koniec marca pobieramy z wierzchołków roślin sadzonki o długości 6 - 8 cm za pomocą ostrego noża. Każda z sadzonek powinna mieć około 3-5 liści.
2
Przygotuj dużą doniczkę z ziemią składającą się z równych części torfu i piasku. Możesz również rozmnażać chryzantemy pojedynczo w małych pojemniczkach np. po jogurtach - ważne aby ich średnica wynosiła około 5 cm.
3
Dolne części sadzonek umieszczamy w ukorzeniaczu na głębokość ok 1 cm i
umieszczamy w przygotowanym podłożu na głębokości 1 cm w rozstawie co 5 cm.
4
Po posadzeniu należy często nawadniać i zraszać młode roślinki, aby ziemia była cały czas wilgotna. Nie wolno dopuścić do przeschnięcia ziemi.
5
Temperatura powinna być wyższa od 15 stopni C dlatego warto jest je rozmnażać pod osłonami foliowymi w inspekcie lub w szklarni.
6
Po 3 tygodniach, kiedy sadzonki wypuszczą korzenie zabieramy się do ich hartowania poprzez częste wietrzenie szklarni.
7
Po miesiącu roślinki możemy przepikować do niedużych doniczek.Młode chryzantemy
8
Po około 1,5 miesiąca warto młode roślinki uszczknąć za 4-5 listkiem, aby pobudzić je do wzrostu i rozkrzewiania.
9
Sadzonki przesadzamy do gruntu z końcem wiosny (około czerwca). Musimy mieć jednak pewność, że nie wystąpią już więcej przymrozki.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub