Jak uprawiać niecierpki?

Niecierpki są kwiatami półcienia kwitnącymi przez cały sezon - od lata aż do wczesnej jesieni. Rośliny te same się wysiewają. Doskonale prezentują się na balkonach i wiele osób, które kiedyś się na nie zdecydowało wiedzą, że wspaniale ożywiają wszelkie zacienione miejsca. Swoją nazwę zawdzięczają owocom, które pękają „niecierpliwie” przy dotknięciu. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w pielęgnacji przepięknych kwiatów, jakimi są niecierpki.
Jak uprawiać niecierpki?
1
Nasiona sadzimy w marcu do skrzynek lub doniczek na parapecie. Sadzonki z własnego wysiewu jak i zakupione w sklepach ogrodniczych sadzimy w gruncie lub do skrzynek w drugiej połowie maja w rozstawie 15-25 cm.
2
Stanowisko pod niecierpki powinno być lekko zacienione, słoneczne i ciepłe. Ziemia przewiewna, przepuszczalna, średnio wilgotna, żyzna i próchnicza (można użyć ziemi do roślin balkonowych). W przypadku uprawy w domu niecierpki będą się czuły w ciągu całej zimy najlepiej na parapecie w temp 16-19°C.
3
Niecierpki należy regularnie podlewać ale również nie należy dopuścić do ich przelania. Nie przetrwają one ani zbyt dużej ilości wody ani przesuszenia. Nie należy ich zraszać gdyż na kwiatach mogą pojawić się plamy. Nawozimy je nawozami do roślin kwitnących.
Niecierpki na ścianie
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak sadzić słonecznik?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub