Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP

Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których codziennie korzysta przeciętny Kowalski jest co nie miara. Irytujące może być zapomnienie PINu do karty kredytowej lub... hasła logowania do ulubionego systemu, co skutecznie może uniemożliwić dotarcie do swoich danych. Szczęśliwie wśród wielu błędów, które zawiera Windowsa XP, można znaleźć też łatwy sposób na rozwiązanie tej sytuacji. Pozwala na to konto administratora, które w tym systemie jest domyślnie pozbawione hasła. Żeby zmienić zapomniane hasło należy:
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
1
Zrestartować komputer.
2
Tuż przed momentem pojawienia się ekranu logowania systemu, należy przycisnąć klawisz F8. Jeśli nie włączy się menu bootowania systemu, trzeba operację powtórzyć kilkakrotnie, przyciskając co sekundę F8.
3
Po pojawieniu się menu należy zaznaczyć i włączyć tryb awaryjny. System uruchomi się w rozdzielczości 640x480 i obsługiwać będzie tylko 256 kolorów.
4
Przy logowaniu się należy zaznaczyć opcję ADMINISTRATOR. Domyślnie konto administratora nie jest zabezpieczone hasłem, co pozwala na swobodną zmianę ustawień. Później system zapyta, czy użytkownik chce kontynuować pracę w trybie awaryjnym - należy zaznaczyć TAK.
5
Następnie należy wejść w menu START, a potem w PANEL STEROWANIA i wybrać KONTA UŻYTKOWNIKÓW.
6
Żeby zmienić ustawienia trzeba wybrać dowolnego użytkownika, a następnie usunąć jego hasło lub je zmienić.
7
Po udanej operacji trzeba jeszcze zrestartować komputer i uruchomić system normalnie, bez korzystania z trybu awaryjnego.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Trudno określić jakie motywacje przyświecały twórcom Windowsa, bo w ten sposób nie tylko użytkownik komputera może zmienić zapomniane hasło, ale każdy kto będzie miał do tego komputera dostęp, może to zrobić. Dlatego żeby się ustrzec włamania warto wprowadzić hasło administratora. Można to zrobić w omówionym powyżej aplecie KONTA UŻYTKOWNIKÓW w PANELU STEROWANIA. Po ustawieniu tego hasła radzę go już jednak nie zapominać.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Jarooo - 2015-09-02
Ludzie co to za pomoc. Pomóżcie ludziom jak jest konto admina za hasłowane.
miras123 - 2015-07-20
Zapomialem haslo do komputera
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub