Jak robić okłady z kapusty?

Okłady z kapusty stosuje się w przypadku zmian zwyrodnieniowych stawów, bólów mięśni, bólów stawów (np. bóle kolan) i bólów reumatycznych, narośli na kościach, stanów zapalnych (np. stan zapalny piersi), wszelkich zmian skórnych takich jak wrzody, ropnie, rany, pokrzywki, krwawiące hemoroidy. Okłady z kapusty pomagają również w przypadku bólu głowy i rwy kulszowej.
Jak robić okłady z kapusty?
1
Oderwij od kapusty duży liść i wytnij mu ogonek lub go przytnij z grubości, tak aby był zbliżony go grubości liścia.
2
Na drewnianej deseczce utłucz liść za pomocą tłuczka do mięsa ale tylko od strony wewnętrznej (liść ma charakterystyczny kształt miseczki z wklęsłą i wypukłą stroną - strona wewnętrzna to strona wklęsła).
3
Tak przygotowany liść połóż na bolące miejsce (lub w miejsce w którym występuje stan zapalny np. pierś) przykładając go ubitą stroną do ciała. Z ubitej strony liścia sączy się sok - to on właśnie pomaga.
4
Liść przymocuj do skóry owijając go lekko bandażem. Bandaż nie może być zawiązany zbyt mocno, aby nie hamować przepływu krwi. Dzięki temu, że liść jest ubity tylko od strony zewnętrznej to nie będzie puszczać soku na zewnątrz. Taki opatrunek wykonaj wieczorem i ściągnij dopiero rano. Po ściągnięciu bandaża liść powinien być suchy i delikatnie przyklejony do ciała.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub