Jak czyścić bęben pralki?

W miarę upływu czasu i użytkowania naszych pralek w rożnych jej częściach zaczynają osadzać się resztki proszków, płynów, brudów co powoduje, że w pralkach zaczyna tworzyć się pleśń, a nasze pranie nie pachnie już płynem czy proszkiem, ale tym, co się znajduje w pralce. Aby pozbyć się tego problemu wcale nie trzeba wymieniać pralki na nową. Wystarczy ją dokładnie wyczyścić, a potem odpowiednio o nią dbać. Są różne sposoby czyszczenia pralek i różne środki do tego przeznaczone. Proponuję jednak te domowe, łatwo dostępne. Coś, co na pewno masz w domu. A mianowicie ocet, wybielacz, woda i ściereczka. Te z pozoru niewinne przedmioty sprawią, że twoja pralka będzie znów prała jak nowa.
Jak czyścić bęben pralki?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ocet, Wybielacz, Wiadro, Gorąca woda, Czyste ściereczki, Płyn lub proszek do czyszczenia.
1
Nastaw program pralki na pranie w pełnym cyklu. Ustaw wysoką temperaturę wody. Upewnij się, że w pralce nie ma żadnych ubrań. Bęben pralki powinien być pusty.
2
Włącz program i pozwól pralce wypełnić się gorącą wodą.
3
Dodaj 2 szklanki octu do szuflady pralki tam, gdzie powinien być proszek, aby pozbyć się brzydkich zapachów.
4
Pozostaw pralkę, aby przeszła przez cały cykl prania.
5
Następnie nastaw ten sam program po raz drugi.
6
Tym razem do szuflady na proszek wlej 2 szklanki wybielacza. Wybielacz pomoże pozbyć się zapachu octu i usunie wszelkie zabarwienia.
7
Ponownie pozostaw pralkę, aby przeszła przez cały cykl prania.
8
Po tym cyklu włącz pralkę na trzeci cykl. Tym razem nie wypełniaj szuflady niczym. Niech sama woda dokładnie wypłucze bęben z pozostałości po occie i wybielaczu.
9
Gdy pralka skończy prać wyjmij z niej szufladę na proszek i płyn do płukania. Zanurz ją w bardzo ciepłej wodzie. Pozostaw na około pół godziny.
10
Po tym czasie umyj dokładnie szufladę proszkiem lub płynem do czyszczenia. Dokładnie wypłucz i wytrzyj do sucha. Włóż szufladę ponownie do pralki.
11
Na samym końcu wilgotną ściereczką dokładnie umyj gumę wokół otworu pralki. Podnoś gumę jak tylko się da, aby mieć pewność, że ściereczka dotarła wszędzie. Użyj mikstury 1 szklanki wybielacza dodanej do 3 litrów gorącej wody. Potem wytrzyj gumę jeszcze raz, tym razem samą wodą, bez żadnych dodatków.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Nigdy nie zamykaj szczelnie drzwi od pralki i nie zostawiaj w niej mokrych lub wilgotnych ubrań.
  • Regularnie czyść drzwiczki pralki i gumę wokół nich.
  • Regularnie czyść szufladę na proszek i płyn do płukania tkanin.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

zuziaduzia - 2016-06-09
Mozna wsypać do bębna 10 opakowań sody oczyszczonej po 80 g każde ( koszt ok 10 zł ), wcześniej umyć pojemnik na proszek także soda , nastawić na jeden długi program i nie trzeba już nastawiać pralki na następne " puste " programy. Będzie bezzapachowy i czysto.
wrrr - 2016-03-21
Marnotrawstwo wody i zanieczyszczanie środowiska. Wystarczy jeden cykl prania z sodą i sokiem cytrynowym.
mimi - 2015-07-26
a ja wlewami trochę płynu (1/4) do płukania zmywarek kuchennych - najczęsciej jest to zapach cytrynowy -
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub