Jak robić zdrowotne kąpiele stóp? strona 1 z 3

Myślisz, że po ciężkim dniu pracy odpoczynek należy się wyłącznie twojemu umysłowi i mięśniom? Włączasz telewizor, kładziesz się na kanapie i łapczywie chwytasz każdą wolną chwilę na relaks. A co robią wtedy twoje nie mniej zmęczone stopy? Może im też zafundowałabyś odpoczynek? Na przykład mocząc je w odprężającej kąpieli. Kąpiel taka może mieć również walory zdrowotne. Jakie? Wszystko zależy od tego, czego w danej chwili potrzebujesz. Przykłady kilku zdrowotnych kąpieli stóp znajdziesz poniżej.
Jak robić zdrowotne kąpiele stóp?
1

Kąpiel stóp do regularnej pielęgnacji

Zmieszaj 1 szklankę białego octu i 7,5 litra ciepłej wody. Dodaj kilka kropel ulubionego olejku eterycznego. Namaczaj stopy w tej kąpieli przez 45 minut. Teraz za pomocą pumeksu usuń martwy naskórek z pięt i innych obszarów stóp dotkniętych tym problemem. Miękką szczoteczką umyj górną część stóp oraz palce. Wykonywanie tego zabiegu 1-2 razy w tygodniu w połączeniu ze stosowaniem nawilżającego kremu do stóp, zapewni ci miękkie, aksamitne stopy. Kąpiel taka doskonale zwalcza również nieprzyjemny zapach stóp i grzybicę paznokci. Pamiętaj jednak, by dany roztwór octu stosować wyłącznie raz.

2

Kąpiel dla zmęczonych stóp

Żeby przygotować tę kąpiel będziesz potrzebować 1 szklanki soli morskiej, 1 szklanki soli Epsom, 1 szklanki octu i ½ szklanki suszonej lawendy. Zagotuj odpowiednią do kąpieli ilość wody do takiej temperatury, by była gorąca, ale można w niej było zanurzyć stopy bez ryzyka poparzenia. Wlej ją do miski, dodaj wymienione na początki składniki i przez minutę mieszaj całość. Usiądź wygodnie w fotelu, zanurz stopy w misce i namaczaj je przynajmniej przez 20 minut. Cudowne uczucie prawda?

Udostępnij na FB
3

Kąpiel stóp chorych na grzybicę

Być może słyszałaś kiedyś, że ocet jest w stanie zwalczyć grzybicę stóp. Najprzyjemniej stosować go w postaci kąpieli do stóp. Przygotujesz ją mieszając ½ szklanki octu, 2 łyżeczki soli i tyle ciepłej wody, by móc całkowicie zanurzyć w niej stopy. Poza tym możesz nacierać zarażone grzybicą stopy wacikiem nasączonym bezpośrednio destylowanym białym octem. Pamiętaj, że należy to robić regularnie przez okres kilku tygodni, nawet wówczas, gdy objawy ustąpią, ponieważ w każdej chwili grzybica może zaatakować ponownie. Najskuteczniejsze jest połączenie obu metod, tj. kąpieli w roztworze octu i nacierania stóp octem białym. Do kąpieli możesz również użyć równych części octu jabłkowego i wody. Moczenie stóp w tym roztworze zaledwie przez 10 minut codziennie przez 10 dni pomoże skutecznie zwalczyć grzybicę stóp. Ukoi również swędzenie i pieczenie zazwyczaj towarzyszące tej chorobie.

4

Kąpiel stóp z grzybicą paznokci

Nie mniej popularna jest terapia octem na grzybicę paznokci. Moczenie stóp w wodzie z octem przez przynajmniej 30 minut dwa razy dziennie pomoże skutecznie pozbyć się problemu. Kwasowy odczyn octu pomaga przywrócić naturalne pH paznokci i zmniejszyć dyskomfort związany z infekcją grzybiczą. Mimo iż w terapii tej można stosować większość rodzajów octu, najskuteczniejszym zdaje się być ocet jabłkowy. Możesz również nanieść go bezpośrednio na wacik kosmetyczny i nacierać nim paznokcie. Musisz wówczas zadbać o to, by ocet pozostał na paznokciach przez dość długi okres czasu. Sam ocet ma bardzo silne właściwości przeciwgrzybicze i przeciwzapalne. Połączenie go z wodą utlenioną pozwala uzyskać roztwór skuteczny w walce z wirusami i bakteriami. Co więcej, ukoi on swędzenie i pieczenie towarzyszące infekcjom grzybiczym.

  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2013-08-09
W sklepach dostępne są specjalne masażery i tu zamiast tradycyjnego moczenia stóp w misce polecałabym własnie taki masażer.Podaną miksturę wlewamy do masażera i włączamy na odpowiedni tryb - w ten sposób po 20 minutach nasze nóżki naprawdę są wypoczęte a skóra miękka.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub