Budapeszt - porady praktyczne strona 1 z 3

Wybierasz się do stolicy Węgier? Jeśli tak to przeczytaj poniższe porady - z pewnością przydadzą ci się zarówno w podróży jak i podczas pobytu w Budapeszcie.
Budapeszt - porady praktyczne
1

Forinty

Weź ze sobą forinty. Pomimo iż Węgry są w Unii Europejskiej i w niektórych miejscach można płacić w Euro to szybko się okaże, że będziesz potrzebować tamtejszej waluty. Nawet niektóre hostele naliczają dodatkowe opłaty za płacenie za nocleg w Euro.

2

Parkowanie w Budapeszcie

Przy rezerwowaniu miejsca noclegowego zwróć uwagę czy jest w pobliżu możliwość zaparkowania samochodu. Część hoteli i hosteli posiada własne parkingi i udostępnia je gościom hotelowym za darmo. Przy niektórych hotelach można się zatrzymać za darmo na ulicy (jeśli znajdzie się miejsce). Inne natomiast - zwłaszcza te w centrum, nie posiadają parkingów a jeśli tak to są one płatne (cena około 10-15 Euro dziennie).

Budapeszt jest podzielony na strefy parkowania a ceny wynoszą od 115 do 430 HUF (1,5-6 zł) za godzinę. Parkowanie na ulicach Budapesztu jest DARMOWE w soboty, niedziele oraz święta. W niektórych miejscach są ograniczenia czasowe maksymalnie do 3-4 godzin postoju. Jeśli chcemy zostawić samochód na dłużej wówczas najlepiej pozostawić auto na parkingu oznaczonym P+R (w pobliżu stacji metra i terminali autobusowych). Takie parkingi można znaleźć np. na końcu mostu Árpáda po stronie Pestu, przy placu Nagyvárad oraz Örs vezér, na dworcu Népliget. Parkingi oraz liczba wolnych na nich miejsc na bieżąco na stronie: parkingi w Budapeszcie.

Udostępnij na FB
3

Poruszanie się po Budapeszcie

Budapeszt ma świetną komunikację miejską. W każde miejsce można dojechać metrem, tramwajem lub pociągiem. Dobrym sposobem jest również zwiedzanie centrum na rowerze (np. przejażdżka na wyspę Małgorzaty czy na Górę Gellérta itp). Rowery można pożyczyć w wielu miejscach w centrum miasta (często ludzie sami podchodzą i pytają czy się chce).

4

Budapeszt w 1 dzień

Warto zwiedzić miasto autobusem turystycznym - szczególnie jeśli nie planujemy dłuższego pobytu w Budapeszcie. Autobusy te zatrzymują się pod najważniejszymi zabytkami i ciekawymi miejscami. Po zakupie biletu możemy wsiadać i wysiadać z autobusu na dowolnych przystankach przez 24 godziny. Bilet na autobus turystyczny upoważnia nas również do wielu zniżek oraz do dwóch krótkich rejsów po Dunaju.

5

Oszczędzanie na komunikacji miejskiej

W przypadku kiedy chcemy zwiedzać miasto za pomocą (wszystkich) środków komunikacji miejskiej to najlepiej kupić sobie bilet czasowy (1 dniowy 1550 HUF, trzydniowy 3400 HUF, tygodniowy 4000 HUF). Można również nabyć Kartę Budapeszt za 6450 HUF za 2 dni lub 7950 HUF za 3 dni - dzięki tej karcie mamy wiele zniżek (jednak nie zawsze opłaca się ją kupować).

6

Jazda taksówką

Podróżuj taksówką jedynie wówczas kiedy musisz. W Budapeszcie są różne korporacje które znacznie różnią się od siebie cennikiem. Niektórzy taksówkarze próbują również naciągać turystów. Nigdy nie łap taksówki z ulicy - lepiej po nią zadzwoń (nr. 2 111 111).

7

Uwaga na kieszonkowców

Kieszonkowcy są wszędzie - również w Budapeszcie. Uważaj na nich w pojazdach komunikacji miejskiej, na schodach stacji metra, w zatłoczonych sklepach, popularnych miejscach turystycznych (Kościół Macieja, Baszta Rybacka, Parlament, promenada Dunaju, ulica Vaci, ZOO). Kieszonkowcy zwykle pracują w grupach. Jeśli zauważysz podejrzaną grupę to trzymaj się od nich z daleka lub miej ich na oku aby nie stać się ich kolejną ofiarą.

8

Bezpieczeństwo

Noś przy sobie wyłącznie tyle pieniędzy ile potrzebujesz na dany dzień. Pieniądze noś w saszetce noszonej z przodu na biodrach zaś aparat fotograficzny założony na szyję.

Przeczytaj teraz: Co zwiedzić w Budapeszcie?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

korektor - 2015-05-05
Link do parkingów w Budapeszcie odsyła na czeską stronę o Pradze (?) zamiast do stolicy Węgier
Lukas - 2013-04-08
Nie wiedziałem że Budapeszt jest stolicą Czech:).

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub