Jak zrobić matkę drożdżową do wina?

Matka drożdżowa jest bardzo pomocna do wyrobu win. Należy ją przygotować na około 3 dni przed zrobieniem zacieru z drożdży winiarskich w postaci płynnej lub suszu.
Jak zrobić matkę drożdżową do wina?
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 szklanka soku tj ok 250 ml (z owoców z których chcemy zrobić wino, powinien być pasteryzowany jednak nie konserwowany), 1 łyżka cukru, pożywka, drożdże winiarskie, 0,5 l słoik lub butelka, gaza, gumka.
1
Sok możesz kupić lub zrobić sam (zagotować owoce które będziesz używać do produkcji wina z wodą i wykorzystać w ten sposób przygotowany kompot). Sok możesz również zrobić z wyciśniętych owoców i wody w stosunku 1:1 (należy zagotować aby pozbyć się dzikich drożdży). Sok należy przed użyciem ostudzić do temperatury pokojowej.
2
Słoik dokładnie umyj, wygotuj w wodzie i osusz (możesz umyć go w zmywarce) a następnie przelej do niego sok.
3
Dodaj do soku łyżkę cukru i dobrze wymieszaj.
4
Dodaj do soku odrobinę pożywki i dokładnie wymieszaj.
5
Dodaj drożdże i dobrze wymieszaj.
6
Słoik przykryj gazą, aby zabezpieczyć płyn przed owadami i obwiąż dokładnie gumką. Jeśli używasz butelki wówczas zatkaj ją korkiem wykonanym z waty.
7
Odstaw zaczyn drożdżowy w ciemne i ciepłe miejsce (26-27 stopni C) na około 2-3 dni. Słoik nie może stać na słońcu.
8
Drożdże się prawidłowo rozmnażają wówczas gdy zaczyn stopniowo mętnieje. Po 2-3 dniach powąchaj go – jeśli wyczujesz mocny zapach drożdży to oznacza że matka drożdżowa jest gotowa.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak zrobić wino?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub