Jak czyścić płyty CD?

Zabrudzone płyty nie lubią być odtwarzane przez twój komputer lub magnetofon. Nic prostszego - należy ją wyczyścić specjalnym płynem specjalnie do tego stworzonym. A czasem wystarczy spróbować włączyć ją w innym urządzeniu, niektóre odtwarzacze są wyjątkowo czułe. Poniżej znajdziesz instrukcję jak bezpiecznie wyczyścić płytę CD.
Jak czyścić płyty CD?
1
Zapoznaj się z instrukcją na płynie do czyszczenia płyt podawaną przez producenta. W każdym wypadku zawsze nalewaj płyn na jakąś ściereczkę, nigdy bezpośrednio na płytę.
2
Przytrzymuj płytę za jej obrzeża i środek.
3
Do czyszczenia używaj ściereczki antystatycznej czyli takiej która nie elektryzuje się. Najlepiej sprawdza się bawełna.
4
Przecierając płytę nie wykonuj ruchów okrężnych tylko w linii prostej od środka do zewnątrz.
5
Wycieraj płytę aż będzie sucha i czysta.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Do przeczyszczenia płyty możesz użyć pasty do zębów. Nałóż pastę na palec i przetrzyj płytę od centrum do brzegów (nie ruchami okrężnymi). Następnie opłucz ciepłą wodą i wytrzyj do sucha bawełnianą ściereczką – płyta może jednorazowo zadziałać ale wówczas od razu ją skopiuj.
  • Na płytę która mimo wszelkich prób oczyszczenia nie chce się otworzyć nałóż wazelinę lub wosk samochodowy jak wyżej, od centrum do brzegów. Wypoleruj ściereczką – płyta może jednorazowo zadziałać ale wówczas od razu ją skopiuj. Wosk/wazelina wypełnią zadrapania, ale płyta już może więcej nie zadziałać, dlatego należy ją jak najszybciej ją przegrać.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Krisss - 2010-02-02
Porady dość banalne i nie w każdym przypadku niestety skuteczne! Przy głębszych rysach i większych zniszczeniach płytki są do odnowienia tylko w sposób profesjonalny - wypróbowane: www.czyszczeniedvd.pl - (polecam szczególnie w przypadku kółek na płytkach xboxa 360, które są jakimś przekleństwem tej konsoli...). Pzdr!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub