Jak zrobić omlet po katalońsku?

Poniżej przedstawiam przepis na tradycyjny, kataloński omlet. Jest bardzo prosty do przygotowania i wymaga zaledwie pięciu składników. Smakuje niesamowicie i z pewnością przypadnie do gustu nie tylko tobie, ale również całej twojej rodzinie. Doskonała kompozycja składników sprawia, ze daniu nie sposób się oprzeć. Taki omlet stanowi dobry początek dnia, jest nie tylko przepyszny, ale również bardzo sycący. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w przygotowaniu wyśmienitego, katalońskiego śniadania.
Jak zrobić omlet po katalońsku?
Rzeczy, których potrzebujesz:
pół kg ziemniaków, 1 cebula, 150 ml oliwy z oliwek, 3 łyżki drobno posiekanej pietruszki, 6 jajek
1
Ziemniaki obierz (jeśli są młode to oskrob) i pokrój w dość dużą kostkę. Zagotuj w garnku wodę, dodaj do niej soli i wrzuć ziemniaki. Ugotuj je na miękko. Podczas gotowania ziemniaków drobno posiekaj cebulę.
2
Rozgrzej olej na dużej patelni, dodaj ziemniaki z cebulą i podsmaż na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając. Po podsmażeniu przełóż je do dużej miseczki i odłóż na bok.
3
Wbij do miseczki jajka i je rozbełtaj. Dodaj do jajek drobno posiekaną pietruszkę i dopraw solą i pieprzem. Wlej jajka do ziemniaków i dokładnie wymieszaj. Rozgrzej nieco oleju na patelni, przelej na nią mieszankę jajeczno-ziemniaczaną i smaż na średnim ogniu.
4
Jak już omlet będzie prawie całkiem ścięty odwróć go na drugą stronę i smaż kolejne kilka minut. Odwróć go jeszcze 2 razy (za każdym razem smażąc po 1-2 minuty). Gotowy omlet przełóż na talerz. Poczekaj około 10 minut do ostygnięcia i podaj na stół.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub