Jak urządzić mały salon? strona 1 z 6

Mały salon często bywa powodem frustracji. Po sypialni jest do drugie w kolejności miejsce, w którym spędzamy najwięcej czasu będąc w domu. Mało tego – jesteśmy wtedy przytomni! Z tego powodu aranżacja małego salonu to zadanie, które wykonać niełatwo. Gdy jednak dowiesz się jak czerpać zalety nawet z małej przestrzeni, bez problemu urządzisz przytulny i funkcjonalny salon. Zamiast rozpaczać i rwać włosy z głowy, przeczytaj ten artykuł. Dzięki niemu i Ty zostaniesz bohaterem w swoim domu...
Jak urządzić mały salon?
Udostępnij na FB
1
systemy przesuwne do małego salonu
Kontrola bałaganu

Nawet wielki salon nie będzie wyglądać dobrze, gdy będzie w nim panował bałagan. Jeśli chodzi o małe przestrzenie, sprawa wygląda nawet gorzej. Zbyt dużo przedmiotów wypełniających każdy skrawek przestrzeni optycznie pomniejsza ją sprawiając, że salon wydaje się ciasny i przytłaczający. Po pierwsze musisz więc dbać o to, by w twoim salonie zawsze panował bezwzględny porządek. Może być to ciężkie biorąc pod uwagę, że mały salon to mało miejsca na przechowywanie różnych przedmiotów.

Rozwiązaniem są ukryte przestrzenie i schowki. Dodatkowe miejsce zyskasz na przykład decydując się na stoliki do kawy i stoły z półkami lub szufladkami. Nawet kąty salonu mogą być dobrym miejscem do powieszenia półek. Rozważ zestaw pseudo-wnęk. Szafy przesuwne, systemy do przechowywania, a nawet zestaw zabudowanych szafek kuchennych to niedrogi sposób na zwiększenie funkcjonalności twojego salonu.

Uważaj jednak. Wszystkie tego typu rozwiązania szybko zmniejszają i tak niedużą już przestrzeń, powodując, że wracasz do punktu wyjścia. Pogódź się z tym, że w małym salonie po prostu nie upchniesz wszystkiego. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad jego całkowitym przearanżowaniem, najpierw zrób porządek ze swoimi rzeczami i pozbądź się wszystkich, które nie są ci absolutnie niezbędne.
2
meble do małego salonu
Zbyt dużo mebli

W małym salonie nie zmieści się sofa, dwa fotele, stół, stolik do kawy i komódka. Mało tego, meble, które tam wstawisz na pewno będą miejscem na różnego rodzaju niepotrzebne szpargały. Usuwając z salonu zbędne meble rozwiązujesz jednocześnie dwa problemy – zwiększasz dostępną przestrzeń i pozbywasz się rupieci. Żeby mieć lepszy ogląd sytuacji, najpierw usuń z salonu wszystkie znajdujące się w nim meble. Jako pierwszą wnieś do środka sofę. Ustaw ją w najważniejszym miejscu salonu i to względem niej dobieraj pozostałe meble. Postaw na minimalizm, a wszystko co niepotrzebne usuń.
3
fotele do małego salonu
Zbyt duże meble

Małe przestrzenie rzadką są w stanie pomieścić duże narożniki, masywne fotele czy nawet dużych rozmiarów obrazy lub akcesoria. Mały salon wymaga małych mebli. Kropka. Urządzając salon zacznij więc od najważniejszego mebla – sofy. Wybierz taką, która ma jednolity, neutralny kolor, gładkie boki i niskie oparcie. W małym salonie lepiej sprawdzi się mała, dwuosobowa sofa, niż duża sofa w pełnym tego słowa znaczeniu. Jeśli chodzi o fotele, wybieraj raczej te małe z niskim oparciem i bez podłokietników.
4
mały salon - desenie
Zbyt dużo kolorów lub wzorów

Czerwony kolor nie pasuje osobom o małym sercu, ani pomieszczeniom o małej przestrzeni. To samo tyczy się dużych wzorów. Ciemne meble, okiennice, drzwi i podłogi oraz ciemne kolory ścian optycznie pomniejszą nawet największą przestrzeń. Łatwo również przytłoczyć salon zbyt dużą ilością kolorów lub wzorów.

Jeśli chodzi o wybór koloru do małego salonu, trzymaj się jasnych odcieni i neutralnych barw. Małe pomieszczenia najlepiej wyglądają w palecie składającej się z maksymalnie trzech kolorów. Szczególnie polecane jest utrzymanie ich w odcieniach bieli.

W przypadku mebli, takich jak sofa czy regały, trzymaj się jednolitych kolorów i drewna o jasnym odcieniu. Żeby ożywić mały salon zdecyduj się na dodatki w jaśniejszych kolorach i drobnych deseniach.

Jeśli wyjątkowo denerwują cię nudne, jasne ściany, jedną z nich pomaluj na nieco ciemniejszy kolor lub ozdób szablonem, fototapetą lub malowanym wzorem.
5
aranżacja małego salonu - światło
Za mało światła

Małe pomieszczenia zazwyczaj mają ograniczony dostęp do światła. Jest to spory problem, ponieważ odpowiednie oświetlenie to najprostszy sposób, by stworzyć klimat danego miejsca. W małym salonie nie możesz sobie pozwolić na marnowanie cennego miejsca na podłodze poprzez umieszczanie tam stojącej lampy. Zamiast tego wybierz lampy naścienne lub wiszące oraz rozważ podświetlenie półek i wnęk. Doskonałym pomysłem jest również odpowiednie podświetlenie podłogi. Pamiętaj, że salon, który ma mały dostęp do naturalnego światła, najprościej doświetlić wybierając odpowiednio jasne odcienie podłogi, mebli, ścian i dodatków.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

nosleep - 2015-08-22
Ja urządzałam salon w stylu retro - meble kupiłam w sklepie impresje24.pl. Są rewelacyjne - wszystko wygląda pięknie. Do tego wybrałam tam kilka dodatków i całość komponuje sie idealnie :)
Anka - 2015-03-02
Mały salon .Jak mały. Proponuje urządzić salon 16 metrowy. Reszta Polaków też chciałaby mieszkać ładnie i nowocześnie.Te meble się nie mieszczą.
bookbis - 2014-12-10
nie wiem dlaczego kazdy radzic jak urzadzic salon, osobno sypialnie itd. Czy naprawde projektanci zapomnieli ,że w polsce nadal jeszcze obowiazuje schemat :jeden pokoj to salon, sypialnia i gabinet a drugi dla dzieci?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub