Jak odświeżyć żółty ser?

Jak sprawić aby żółty ser, który zdążył już zeschnąć, znów nabrał idealnych walorów smakowych? Przeczytaj artykuł i poznaj tricki na przedłużenie świeżości żółtego sera.
Jak odświeżyć żółty ser?
1
Żółty ser, który już trochę zasechł można z powodzeniem utrzeć na tarce i dodać np. do spaghetti. Czasem jednak ser jest tak twardy, że nawet ucieranie na tarce sprawia nam kłopot. Co wtedy zrobić?
2
Możemy w prosty sposób przywrócić żółtemu serowi dawną świeżość. Najlepiej zabrać się za to już dzień wcześniej. Jeśli jednak potrzebujemy sera "na już" - również nic straconego.
Ser należy włożyć do naczynia wypełnionego mlekiem. Ważne, aby mleko było zimne/chłodne. Ciepłe mleko zamiast odświeżyć - zniszczy nasz ser. Mleko można również odrobinę posłodzić. Ser, który leżakował w takiej mlecznej kąpieli wygląda po niej jak dopiero co zakupiony w sklepie.
3
Aby uniknąć sytuacji, kiedy nasz ser przypomina kamień należy odpowiednio go przechowywać. Ser wkładamy oczywiście do lodówki, ale to właśnie w niej ser często wysycha i pod wpływem zimna robi się twardy. Z kolei poza lodówką ser szybko pleśnieje.. więc jak właściwie przechowywać żółty ser? Można lnianą szmatkę zwilżyć zimną, osoloną wodą. Taką szmatką owijamy nasz ser i cieszymy się jego świeżością jeszcze przez długi czas!
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub