Jak oświetlić łazienkę? strona 1 z 7

Planujesz oświetlenie łazienki jednak brakuje ci pomysłu? Jeśli tak, poniżej znajdziesz kilka wskazówek oraz zasad, których należy się trzymać aby uzyskać perfekcyjne oświetlenie łazienki.
Jak oświetlić łazienkę?
Udostępnij na FB
1
Oświetlenie łazienki - oświetlenie wbudowane w lustro
Oświetlenie lustra nad umywalką jest niezwykle ważne. Wiele osób popełnia błąd umieszczając to oświetlenie nad lustrem - powoduje to powstanie na naszej twarzy cienia, co bardzo utrudnia nam codzienne czynności jak robienie makijażu czy golenie się. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie kinkietów lub opraw liniowych po obydwu stronach lustra dzięki czemu twarz jest bardzo dobrze oświetlona z każdej strony. W tym przypadku lampy powinny być zainstalowane na wysokości wzroku.
2
Oświetlenie w łazience zamontowane nad lustrem
Często z uwagi na wielkość i umieszczenie lustra oświetlenie rozmieszczone po bokach może okazać się niepraktyczne (zamontowanie oświetlenia bezpośrednio na lustrze zwiększa koszty i wymaga większego planowania). W takim przypadku oświetlenie musi być nad lustrem. Wówczas oświetlenie powinno znajdować się na wysokości 2 m od ziemi (co najmniej 150 watów). Idealna rozpiętość powinna wynosić 60 cm (jedna obudowa długa na 60 cm lub 2-3 rozmieszczone na odcinku 60 cm) - dzięki temu światło będzie równomiernie padało na włosy i twarz.
3
Oświetlenie prysznica
Prysznic jest kolejnym miejscem, które wymaga odpowiedniego oświetlenia. W małych łazienkach, gdzie obudowa prysznica jest z przeźroczystego materiału osobne oświetlenie nie będzie konieczne. W innym przypadku prysznic powinien mieć własne oświetlenie - podobnie jak wanna oraz WC.
4
instalacja oświetleniowa w suficie podwieszanym
Oświetlenie podstawowe służy jako substytut światła naturalnego. Zwykle jest to oprawa zainstalowana w centralnej części sufitu w łazience. Ciekawą opcją jest instalacja żyrandola lub schowanie instalacji oświetleniowej w suficie podwieszanym.
5
Crosslight LED - oświetlenie dekoracyjne w łazience
Oświetlenie akcentujące i dekoracyjne to kolejny sposób na dodanie światła w łazience. Oświetlenie to zwykle instalowane jest nad lub pod półkami i skierowane jest na elementy dekoracyjne pomieszczenia np. dzieło sztuki. Może to być również oświetlenie dekoracyjne wanny lub malutkie lampki LED do wbudowania w fugach dających efekt ścian lśniących światłem.
6
Oświetlenie łazienki pod szafką
Oświetlenie możemy zamontować również pod szafką znajdującą się nad umywalką. Efekt jest bardzo ciekawy.
7
Oświetlenie małej łazienki
Jeśli łazienka jest mała oświetlone powinny być również półki. Jeśli każdy kąt łazienki będzie jasny wówczas będzie się ona wydawała większa.
8
Dekoracyjne oświetlenie łazienki
Ciekawie wygląda również oświetlenie podłogi zainstalowane pod obudową wanny lub pod umywalką.
9
Dekoracyjne oświetlenie łazienki 2
Oświetlenie daje nie tylko światło - jest również znakomitym elementem dekoracyjnym.
10
Oświetlenie strumienia wody
Kolorowy strumień wody jest idealny dla dzieci. W zależności od tego czy lejąca się woda jest ciepła czy zimna ma on kolor czerwony lub niebieski.
11
Oświetlenie strumienia wody pod prysznicem
Podobnie do wody z kranu, woda lejąca się z prysznica może być również podświetlona (słuchawka z diodami LED).
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić lustro?
  • Komentarze Tipy.pl (4)

NickMarko - 2015-09-14
Wpisz komentarzJak mówimy o oświetleniu w łazience, to warto zwrócić uwagę na samoczynne zapalanie i gaszenie światła w łazience czy też toalecie. Warto je stosować, bo do toalety czy łazienki chodzi się przynajmniej kilka razy dziennie. Niestety czujki ruchu nie zdają tu egzaminu, bo jak się przestajemy ruszać np siedząc na toalecie czy też wejdziemy do kabiny prysznicowej, to światło zaraz nam gaśnie. Proponuję zwrócić uwagę na wyłączniki światła oparte na liczeniu wchodzących do łazienki osób. Dzięki liczeniu osób wyłącznik dokładnie wie kiedy wychodzi ostatnia osoba i trzeba zgasić za nią światło. Nie trzeba się wówczas co chwilę sztucznie ruszać więc jest to bardzo wygodne. Takie wyłączniki można zobaczyć na eledo.pl. U mnie sprawują się super.
wnetrzadlaciebie - 2015-02-20
ten artykuł również może być pomocny
bida z nendzom - 2015-02-09
i to wszystko za 1200zł pensji?
emicount - 2013-01-05
Wykorzystalam sposób drugi! Pozdrawiam.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub