Jak zapobiec włamaniu do domu? strona 1 z 2

Włamania do domów i mieszkań najczęściej mają charakter rabunkowy. Jak postępować, kiedy nie chcemy paść ofiarą złodzieja? - Przeczytaj artykuł i poznaj kilka cennych wskazówek!
Jak zapobiec włamaniu do domu?
1
Żaden złodziej zazwyczaj nie decyduje się na wejście do mieszkania na tzw. "żywioł". Byłoby to z jego strony co najmniej nierozsądne. Złodzieje zazwyczaj długo przygotowują się do planowanego rabunku. Po pierwsze upatrują sobie ofiarę - często taką, która zamieszkuje w pięknym domu wybudowanym z rozmachem. Często świadczy to o zamożności ofiary. Kiedy cel jest określony - włamywacz nawet tygodniami potrafi obserwować swoją ofiarę tak, aby poznać jej cykliczne zachowania.

Dlatego też, jeśli jest to możliwe powinniśmy ograniczyć rutynowe wyjścia z domu o tej samej porze i powroty o jednakowej godzinie. Jeśli mamy możliwość np. wyjścia z pracy to zajrzyjmy do domu w środku dnia - z pewnością zdekoncentruje to ewentualnego rabusia.
Jeśli wychodzimy z domu wieczorami- zainstalujmy małą lampkę, która może imitować czyjąś obecność w domu. Nigdy nie gaśmy wszystkich świateł. Jeśli chcemy możemy również pozostawić np. włączone radio.
Udostępnij na FB
2
Już przy budowie domu warto pomyśleć o ewentualnych włamywaczach. Należy zainwestować w odpowiednie ogrodzenie i oświetlenie. Dobrze sprawdzi się oświetlenie na foto-komórkę. Dzięki niemu z pewnością uda nam się zaskoczyć włamywacza i wprowadzić go w niepewność. Starajmy się na naszej posesji unikać miejsc idealnych na kryjówkę, bo w innym wypadku wzrasta prawdopodobieństwo, że przyczajony włamywacz napadnie na nas, kiedy nawet nie będziemy się tego spodziewać.
3
Dobrym rozwiązaniem jest pies stróżujący. Nie musi to być duży, agresywny pies. Chodzi głównie o to, że zwierzęta te zazwyczaj robią dużo hałasu widząc nieznajomą osobę wchodzącą do domu i tym samym płoszą ewentualnych włamywaczy. Małe pieski również potrafią być bardzo groźne.
4
Warto zainwestować w odpowiedni sprzęt. Dziś mamy do dyspozycji całe mnóstwo gadżetów - od systemów alarmowych, poprzez zabezpieczające kody-klucze-szyfry po mini-kamery ukryte w maskotkach. Takie systemy pozwolą nam szubko namierzyć złodzieja jeśli już padniemy ofiarą włamania.
5
Kiedy wyjeżdżamy na dłużej, nigdy nie rozpowiadajmy na prawo i lewo o naszym wyjeździe. Włamywacze z niecierpliwością czekają na okresy letnie i świąteczne, kiedy ludzie masowo wyjeżdżają z domów. Kiedy musisz wyjechać na dłużej poproś rodzinę lub zaufanych znajomych aby zaglądali do Twojego miejsca zamieszkania, czy aby wszystko jest w porządku. Jeśli masz zaufanych sąsiadów - powiadom ich o swoim wyjeździe a oni z pewnością zwrócą większą uwagę na Twoich gości.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

marfanka - 2016-09-01
Polecam zabezpieczyć dom systemem alarmowym lub monitorującym. Ja osobiście mam alarm, który pomogły mi dobrac osoby ze sklepu z urządzeniami zabezpieczającymi http://www.bispro24.pl/
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub