Jak obchodzić Dzień Świętego Patryka? strona 1 z 2

Dzień Świętego Patryka, patrona Irlandii jest bardzo ważnym i radosnym świętem tego narodu, ale mimo tego obchodzone jest również w innych krajach. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Jak obchodzić Dzień Świętego Patryka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
przebrania, peruki i dekoracje w zielonym kolorze (do kupienia tutaj), whisky lub zielone piwo (przepis tutaj tutaj)
1
Dzień Świętego Patryka obchodzony jest 17. marca. To dla Irlandii, Irlandii Północnej, Nowej Funlandii i Labradoru oraz Montserrat święto narodowe i religijne, a więc wolne od pracy.
2
Najważniejszymi tradycjami w ten dzień są: noszenie ubrań w zielonym kolorze oraz szklaneczka whiskey, która nazywa się "dzban Patryka".
W ten dzień Irlandczycy organizują w wielu miastach festyny i pochody uliczne, w których dominuje właśnie kolor zielony symbolizujący wiosnę, koniczynę oraz trawiasty krajobraz wyspy.
3
Główny symbol to shamrocki, czyli koniczyna (stanowi również symbol Irlandii). Wzięła się ona z legendy, która głosi, że Święty Patryk dzięki niej wytłumaczył irlandzkim chrześcijanom dogmat o Trójcy Świętej, którzy nie potrafili zrozumieć, iż mimo tego, że Bóg jest jeden, to w Trzech Osobach.
4
Według legendy o szklaneczce whiskey, Święty Patryk nastraszył szynkarkę, że jeżeli nadal będzie oszukiwać i nie dolewać pełnej miarki trunku, w jej karczmie pojawią się potwory. Kobieta wystraszyła się i dopełniała szklanice.
Udostępnij na FB
5
W ten dzień zostawia się również pułapki na Leprikony, czyli brodate skrzaty odziane w zielone ubranie i kapelusz z koniczynką oraz szewski skórzany fartuch. Mają wojowniczy charakter, bardzo trudny do oswojenia. Noszą przy sobie dwie magiczne sakiewki oraz młotek. Mówi się, że to Leprikony zostawiają garnek ze złotem na końcu tęczy.
6
17 marca jest również dniem, w którym Święty Patryk zmarł, dlatego w ten dzień wspomina się jego życie i dokonania.
7
Dzień Świętego Patryka obchodzi się również w innych miejscach na świecie. Poprzez:
- serwowanie zielonego piwa. Zwyczaj ten nie wywodzi się z Irlandii, a od emigrantów irlandzkich z USA. W Irlandii, ze względu na turystów również można je spotkać.
- pokazy tańca i muzyki irlandzkiej.
- farbowanie znanych miejsc i rzek na kolor zielony.
- szukanie czterolistnej koniczyny, która symbolizuje wielkie szczęście.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub